Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

2008 Ch. Musar

rolnor

Medlem
Jag har druckit flera årgångar av denna, minns att -81 var fin, köpte två magnumbuteljer till min 30-årsdag. Hur är 2008? Den finns på bolaget nu, är ju trevligt slippa dyr frakt från vinmäklare. Är väl svårt med årgångstabeller för Libanon. Tycker att detta vin har varit prisvärt vid flera tillfällen och den kan konkurrera med en helt OK Brdx.
 

jrick

Medlem
Kanonbetyg på Cellartracker i alla fall. Finns på halvflaska också så det är väl en bra idé att prova av med en sån innan du beställer lådvis.
 
Tack för informationen, hade missat årgångsbytet. Jag tyckte att 2007 var lite sämre än 2005, så jag hoppas på en lite återgång till den sistnämnda.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Undrade just när årgångsbytet skulle börja slå igenom på SB, dessvärre kommer nog nollsjuorna finnas kvar länge än i butiker som inte har så stor omsättning...
Ser fram emot och prova nollåttan men det lär väl dröja länge innan de sista dammiga sjuorna försvunnit på mitt lokala...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Musar är alltid relevant och ett måsteköp. 2007 var väl inte den bästa av årgångar men trots det så levererar även den årgången en riktigt jäkla bra upplevelse.

Jag längar att få prova 08:an!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Emanuel du kan ju be dom ta hem -08 till ditt lokala SB?
Njae, brukar sällan vara så enkelt med varor i fasta sortimentet.
Bara för att det står 2008 som gällande årgång betyder det inte det automatiskt att det är vad man får, kan lika gärna dyka upp 2007or om det råkar finnas kvar på lagret eller i hyllan på annat bolag.

-Nu är ju nollsjuan också trevligt så jag dricker den gärna, håller helt med @Mattias S i inlägget ovan :)
 
Toppen