Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

AI-stöd vid design av vinetiketter

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Bad några olika AI:n generera vinetiketter som skänker tankar kring hög kvalitet och de luxe. Tycker några blev riktigt bra.
Har dock ingen användning för dem. Var ett egen-experiment..
Njut!
Fascineras!
Förfäras!

Varsågod, håll tillgodo!

IMG_2644.jpg
IMG_2645.jpg
IMG_2646.jpg
IMG_2653.jpg
IMG_2652.jpg
IMG_2651.jpg
IMG_2650.jpg
IMG_2649.jpg
IMG_2648.jpg
IMG_2647.jpg
IMG_2623.jpg
IMG_2624.jpg
IMG_2625.jpg
IMG_2627.jpg
IMG_2626.jpg
IMG_2628.jpg
IMG_2629.jpg
IMG_2630.jpg
IMG_2631.jpg
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Kan inte låta bli att fascineras över hur väl bakgrunder matchas och graden av designkvalitet.
Alla dessa etiketter (plus kanske 100 kasserade) tog mig mindre än en timme att generera.
Om jag var vinmakare, skulle jag nog gärna börja med ett AI och sedan ta bästa varianten till en designer.

Ja ja.

Nu är jag ingen vinmakare. Knappt ens vindrickare i februari. Men, på tisdag dricker jag öl och på fredag blir det lite "vit-månads-undantag-med-vin" på Alte Liebe.

Alltid något :cool:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Bara jag? Men fick en rysk vibb av de flesta etiketterna? :stendumt:
Turkiet är en korrekt association.
I alla beskrivningar ingick alltid turkiska kulturelement som kända byggnader, artefakter, mosaik och regalia.

Ser du skillnad mellan olika slaviska kulturer och de från angränsande områden? Eller kokar de mest ihop till borsjtj eller borscht?
 
Last edited:

mackan92

Medlem
Turkiet är en korrekt association.
I alla beskrivningar ingick alltid turkiska kulturelement som kända byggnader, artefakter, mosaik och regalia.

Ser du skillnad mellan olika slaviska kulturer och de från angränsande områden? Eller kokar de mest ihop till borsjtj eller borscht?
Förstår, nja var mest bara en iakttagelse jag gjorde samt vilken känsla jag fick på etiketterna. Inga belägg bakom ;)
 
@StefanAkiko , vad använde du för olika AI? Satt igår och tänkte knåpa ihop några egna med de jag använde kom inte i närheten av samma kvalitet (nåja) som dina exempel...!
 
Toppen