Alsace

Diskussion i 'Resor' startad av Dr. Mugg, 3 april 2014.

1. Dr. Mugg

Dr. Mugg Medlem

Vi åker till Alsace vecka 17 (via ett besök på Kaiserstuhl på vägen, innan vi åker över Rhen). Jag har läst Warfvinges Guide till Alsace, men jag är nyfiken på om det finns andra tips avseende besök hos producenter/boenden/restauranger. Jag har sett att det finns lite Alsacetips sedan tidigare i en annan tråd, men det har gått några år sedan dessa skrevs.

2. kayaker

kayaker Cyklist

Spontant så kommer jag på några saker:

Kontakta CIVA om ni inte redan gjort det. En av deras pressansvariga (motsv.) 2011 var svenska.

ChristianB och Dr. Mugg gillar detta.
  3. Dr. Mugg

Dr. Mugg Medlem

Ok, tack! Cykla hinner vi dessvärre inte denna gång, men de andra tipsen ska jag definitivt kolla upp.

4. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Kapar tråden för att höra om det är någon som har koll på om det är möjligt att bara svänga in hos Weinbach, eller om man måste boka tid. Ska susa förbi Alsace på väg ner genom Europa, och tänker mig en kort provning och inköp av ett gäng viner. Har dock inte tid för något längre stopp skulle jag tro.

ChristianB gillar detta.
  5. ChristianB

ChristianB Medlem

Vi knackade på dörren för några år sedan, mitt under skördetid faktiskt, men det gick bra att få hjälp den gången. En av döttrarna hjälpte oss med lite provning och sedan fick vi en lista över tillgängliga viner; rätt kort besök och det var något slags inbokat sällskap som träffade fru Weinbach, men det verkade vara rätt öppet ändå. :) Jag misstänker att det är bättre att boka tid dock!

Fredrik L gillar detta.
  6. grappa

grappa Medlem

Kan rekommendera Francois Baur, fantastisk producent. Har inte varit där själv men känner folk som varit förbi.

Dela sidan