Amore Passo - snacka om marknadsanpassat namn!

Diskussion i 'Vin' startad av Mattias S, 19 april 2014.

  1. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Brukar bläddra i Munskänken i samband med dagens viktigaste syssla, tror inte att jag behöver gå in i detalj vilken syssla som åsyftas, men i vilket fall - jag får se en vinannons som får mig att brista ut i hämningslösa skrattkramper.

    Vinet ifråga är en italienare från Puglia gjort på druvan Primitivo, så längt inga problem, men tror ni inte de har haft mage att döpa vinet till något så störtlöjligt som Amore Passo. :eek:

    Visst, det finns många patetiska vinnamn som försöker rida på rådande trender, men går inte denna producent minst ett steg för långt i sitt uppenbara försök att rida på Amarone- och Ripassotrenden?

    Måste även tillägga att jag skäms lite att Munskänkarna kan acceptera en annons av det slaget. :oops: Det måste väl ändå finnas bättre sätt att få in pengar till att finansiera tidningen?

    Se eländet här...
    image.jpg
     
    Magnus L gillar detta.
  2. Vino fino

    Vino fino Medlem

    Säljer säkert fantastiskt bra i vårt fantastiska land.

    Vi (inte jag) har ju någon slags pervers dragning till allt som verkar italienskt. Oavsett äktheten….

    Amore Passo??? Torkad kärlek?
     
    chambertin gillar detta.
  3. Mattias S

    Mattias S Administratör

    En sak är i alla fall säker, delar av Italien verkar sakna identitet, titta även på denna amerikanska slängkyss, som jag dessutom recenserat här: The Wanted Zin :)

    image.jpg
     
  4. kayaker

    kayaker Cyklist

    Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den svenska importören har rätt många fingrar med i det namnet.
     
  5. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Du har säkert rätt (min exakta tanke också), det som förbryllar mig är att jag enbart hittar vinet i beställningssortimentet. Hur många av de som köper ett vin som heter 'Amore Passo' skulle välja att beställa det? :p

    The Most Wanted Zin finns dock både i flaska och box, men borde vara en annan målgrupp, lite mer rock 'n roll...:D
     
  6. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    Dags att skaffa en ogilla-knapp!
     
    Mattias S gillar detta.
  7. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    Väntar en kraftig reklamkampanj för att kvalla in vinet från BS
     
  8. Vino fino

    Vino fino Medlem

    Tillsammans med den gamla hederliga Systembolags-metoden där leverantörens bulvaner köper tillräckligt mycket från sitt eget lager för att tröskelvärdet ska nås.
     
  9. gece

    gece Man vänjer sig.

    Ah, man skulle kunna tro det, men enligt hemsidan är vinet "det näst bäst sålda och det snabbast växande på Vinmonopolet" i Norge så det finns i alla fall i två länder. (Och, för att ge lite creds till namnet, så är det faktiskt gjort delvis på torkade druvor.)

    Dock är det märkligt att reklambyrån inte gjort som ibland görs med primitivos och slängt på en blaffa med texten SAMMA DRUVA SOM ZINFANDEL!!! för att helgardera sig. Amarone, ripasso och zinfandel - kan det bli bättre?!
     
    kayaker och Vino fino gillar detta.
  10. Skumpagne

    Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

    Drack faktiskt Most wanted Zin igår. Enda jag kände var vanilj, vanilj pch vanilj...
    Ingen favorit...
     
    Mattias S gillar detta.
  11. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Du glömde smågodisinslaget. :) Jag tyckte det fanns godsaker i det, men jag tröttnade efter ett glas, typ. Kvalitet är inte det första ordet som dyker upp i min mun, men godis kan ju tillfredställa ändå. Som alternativ till Cola duger det bra.
     
    Skumpagne gillar detta.
  12. Skumpagne

    Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

    Jo men sliskigt absolut!
     
  13. vintomas

    vintomas Bloggare

    Ja, det är något alldeles särskilt med vad de "folkhälsobefrämjande" monopolen gör med vinsmaken...

    Hos SB anges producenten som MGM Mondo del Vino. På deras hemsida finns inte Amore Passo att hitta, så @kayaker har säkert rätt i sin gissning. Det rör sig förmodligen om en produkt anpassad och namngiven för den nordiska marknaden. MGM har flera olika Primitivo under olika varumärken, men inget vin med där Malvasia Nera ingår i namnet (har inte kollat igenom alla datablad), så förmodligen är det inte bara ett namnbyte på en existerande produkt.

    Den där webbplatsen med reklam för Amore Passo, förresten. Efter ålderskontrollen (20 år) så finns det bara möjlighet att klicka sig vidare till SB. Är det inte märkligt med en webbplats utan minsta angivelse av avsändare av budskapet eller möjlighet till kontakt, när vi pratar om alkoholreklam, som på gott och ont är mycket hårt reglerat i Sverige? Trans Nordic Selection AB anges i alla fall av SB som importör.
     
    kayaker och Vino fino gillar detta.
  14. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Du, precis som jag, som är munskänk, vad tycker du om det faktum att man har den typen av reklamblad i munskänken? Jag tycker det känns oseriöst, även om jag förstår att man inte väljer annonsörer utan erbjuder plats i tidningen för pengar.
     
  15. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    I GP
     

    Bifogade filer:

  16. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    Passule-metoden.
    Italiensk zinfandel.
    knappa 75000 flaskor.
    109kr.
    listan över vad som gör mig upprörd kan göras lång... :)
     
    Vino fino gillar detta.
  17. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Ingenjörerna har fått något att bita i märker jag, en annan har gått vidare. ;)
     
    Last edited: 19 april 2014
  18. sunqan

    sunqan Vinös

    Hittade du nån att fira din finska nationaldag med?
     
  19. Mattias S

    Mattias S Administratör

    Bara frugan, men det duger gott. Idag beklagar vi oss över att Jesus mirakulöst lyckades återuppstå! :ängel:
     
  20. gece

    gece Man vänjer sig.

    Det är ju inte förrän imorgon Han återuppstår. Passa på att riva av en vild backanal medan han är borta.
     

Dela sidan