Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ankvin

merlotsmile

Medlem
Gah ... det står still i mitt huvud. Svärmor vill ha tips på vin till anka som en kompis till henne skall bjuda på. Måste finnas i butik och max 150 kr. Det enda jag kommer på rakt av är Guigals Cotes du Rhone för 109 kr (bättre än box!!!). Någon?
 
Last edited:

Livermore

Medlem
Max 150 kronor och samtidigt i butik är inte jättelätt. Pinot Noir spontant men i den prisklassen vet jag inte riktigt. om de inte är alltför kräsna skulle jag tipsa om 2012 Irony Pinot Noir eller kanske 2013 Carrick Unravelled Pinot Noir. Har druckit både, inte allts några stora viner men fungerar. Om vitt så möjligtvis 2012 Bourgogne Les Sétilles. Subjektivt så tycker jag Les Sétilles är överlägset bäst, Men om de vill ha rött är det irrelevant.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Gah ... det står still i mitt huvud. Svärmor vill ha tips på vin till anka som en kompis till henne skall bjuda på. Måste finnas i butik och max 150 kr. Det enda jag kommer på rakt av är Guigals Cotes du Rhone för 109 kr (bättre än box!!!). Någon?
Pinot Noir känns som ett bra val i mitt huvud, men att hitta en vettig på SB har ja dålig koll på. Kanske en lite syrligare? Typ Österrike kanske.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Gah ... det står still i mitt huvud. Svärmor vill ha tips på vin till anka som en kompis till henne skall bjuda på. Måste finnas i butik och max 150 kr. Det enda jag kommer på rakt av är Guigals Cotes du Rhone för 109 kr (bättre än box!!!). Någon?
Ahh, #2011 har haft detta som mitt 'röda' i många år, funkar alltid, 6,85€ här i Frankrike.
 
Toppen