Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Äntligen - sockerfri Champagne!

Wintermute

Medlem
"Vanlig champagne och prosecco innehåller ofta mellan 12 och 17 gram socker per liter...". Men då pratar vi nog inte om Brut...

Gula Änkan (Sec) klockar in på 18 gram. Men den är ju påtagligt kladdig i smaken...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Oj, det här är om inte ännu mer korkat.
”Jag har druckit produkten rätt mycket i sommar. Den är riktigt torr men man ska dricka den iskall. När man sedan dricker vanlig champagne tycker man nästan att den smakar sockervadd.” ... ”Den är unik på den svenska marknaden och har potential att sälja ordentligt”, säger han.
Hade han inte druckit den så kall så kanske den hade känts mindre torr...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag trodde att det var Jonas Gardell, som lanserade en egen skumpa, tills jag klickade på länken. Han brukar ju skämta om allt.
Moi aussi!

Förresten, i Elles artikel står det:
Nu kan du njuta av ett glas champagne eller prosecco med ÄNNU bättre samvete!
Möjligen har farbror Tomas väl rymligt samvete, men hittills har jag aldrig haft dåligt samvete när jag druckit ett glas champagne. I enstaka fall har jag möjligen ångrat några glas dagen efter, men det är ju en helt annan sak och sällan relaterat till just sockerhalten. ;)
 

ChristianB

DipWSET
Det här så genomgående korkat... Jag ser tyvärr också framför mig hur många Svennebanan kommer att köpa de här vinerna och tvinga i sig den "sura" vätskan, allt medan de påtalar hur gott och nyttigt det är. ;)
 
Toppen