Äntligen!

Diskussion i 'Vin' startad av hampus86, 29 maj 2008.

1. hampus86

hampus86 Medlem

Räddningen är här! Vi kan alla andas ut. Vad vi skall dricka i sommar är fastställt! Frågan är när Krug skall göra samma typ av provning, och lägga upp en liten videosnutt här.
    http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=3837

;D

2. hampus86

hampus86 Medlem

SV: Äntligen!

Är jag avstängd nu? ;D

Btw, utgör 60% av det vin vi dricker på sommaren?!?!?! HEEELVETE, visste inte att "vi" var så vidriga!

3. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Fy fan vad äckligt.

Man vad annat kan man vänta sig av en SS-Soldat?

4. anders

anders Medlem

Nä, men säkert bra nära. Du lever just nu på nådern att Krug 96 dyker upp i butiken och att du kan fixa undan en pall som vi får första tjing på.

Kronstam däremot borde offentligt floggas för det här! Att stå och rekommendera inte bara BiB utan BiB för 128 spänn per tre liter! Vem fan är den tänkta kundkretsen, Bulten och Berra på bänken!?! Eller kanske snarare kärringarna som inom en snar framtid kommer att sitta där bredvid efter mycken skåpsupande hemma i lägenheten.

5. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Nu är det definitiva lågvattenmärket nått för hans del, han får sälla sig till gänget på sagda bänk.

6. Keen

Keen slan

Om han provat 140 boxar på en dag är det väl inte konstigt att han spårar ur ;D Iofs ett litet steg i hans fall, men ändå.

Skitbra för alla småkids som kan smuggla hem spriten utan det förrädiska klinkade som kan uppstå med flaskor ;D

7. Helen

Helen Medlem

Jag trodde jag skulle kräkas när jag såg inslaget, hur kan någon man med självaktning ens dricka detta fasansfulla såkallade vin 198:- 1,5 Beaujolais Georges Duboeuf, Frankrike (Bourgogne). Varje gång vi åker förbi georges Duboeuf vill jag bara ta bilen och köra rakt in i ett av deras fönster och släppa en bomb.

Vem fan dricker detta vin?????? vad är det för fel på personerna???

8. hampus86

hampus86 Medlem

Jag har aldrig köpt boxvin, någonsin! Lovar och svär!

9. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

På ett TGV-tåg jag åkte mellan Paris och Dijon var Duboeufs Beaujolaistjut det enda vin de hade.
    Sorgligt.

Det verkar bara finnas vin från Georges och Lurtongubbarna i Bordeaux på franska tåg, och då talar jag inte om Pierre L. på Cheval-Blanc och Yquem.

10. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

I inflyttningspresent fick jag bl.a. ett sånt här BiB-ställ av min humoristiske bror. Jag kan upplysa att den fungerar utmärkt som ställ till min toalettborste :D

11. Helen

Helen Medlem

Jag kan oxå svära på att jag aldrig har köpt ett boxvin,men jag har dock druckit ett par boxar genom åren ::)

12. anders

anders Medlem

Får jag föreslå att du lite snällt ber 1CRU om att få en av hennes tomma boxar. Skär av toppen på kartongen. Öppna sedna upp plastpåsen och vik den över kanten. Stoppa sedan borsten däri. Det blir liksom mer demonstrativt så.

13. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Ja, om man inte är så fräck att man pular ner boxen i dotterns potta. Skit ska ju skit ha och där kanske vi äntligen hittar ännu ett användningsområde för denna djävulens uppfinning.

14. EuphoniC

EuphoniC Medlem

Det är inte utan att man blir lite törstig -- jag måste nog på bolaget och köpa en bib efter jobbet

15. anders

anders Medlem

Var försiktig med vad du skriver. Du kan annars råka hamna i Mysonoxens björnhetsningsgrop där Kronstam redan mycket välförtjänt sitter och inväntar sitt öde...

16. EuphoniC

EuphoniC Medlem

;D

Jaha, ja men då det nog bli en Champagneflaska istället -- man vill ju inte riskera få en BiB upptryckt där bak.

17. anders

anders Medlem

På tvären...!

18. Helen

Helen Medlem

AJ!

19. anders

anders Medlem

:D :D :D

20. Helen

Helen Medlem

Anders när kommer du till stockholm?
    Jag har en Rose champagne jag vill att du ska få smaka på.

Dela sidan