Appar om vin och mat

Diskussion i 'Övrigt' startad av Bubblaren, 7 januari 2011.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

SV: Appar om vin och mat

Personligen är jag sugen på att prova Corkz men då jag kör Blackberry funkar inte det. Jag har min källare upplagd i Cellartracker och det är den jag vill komma åt lite enklare.

Vad gäller en svensk app så tror jag att för att få lite marknad MÅSTE man ha SB sortiment och någon koppling till tester etc. DVS konsumenten kan kolla direkt när han står vid hyllan och få veta vad han ska köpa. Kan man sedan direkt lägga in det på någon vindatabas så är nog de flesta nöjda.

2. Allaboda

Allaboda Medlem

Jag använder appenCellarVU, som i princip är ett utdrag ur min Cellartracker i ett iPad vänligt format. Snyggt gjort.

3. KimHartman

KimHartman Medlem

Någon som använder Cor.kz?

4. Anders Landström

Tyvärr, har ingen iphone och Cor.kz verkar bara finnas för den plattformen. Gillar Cellartracker mycket och skulle gärna ha en app för Cellartracker. Aktiviteten på Cor.kz hemsida verkar vara rätt låg

5. Caviste

Caviste Leverantör

Jag har cor.kz. Den funkar hyggligt för mig men jag använder den i stort sett bara att "konsumera" enstaka flaskor. Nån bättre översikt tycker jag inte den ger. Vet att Mr Cellartracker (Eric Levine) har pratat om en egen mobil plattform ganska länge nu.

"addar" och flyttar flaskor gör jag alltid med riktiga hemsidan.

Martin
    ITB

6. KimHartman

KimHartman Medlem

Testat den lite nu. Barcode scanning är ju trevligt, när det funkar dvs. Jag saknar att kunna se mina "pending delivery", något som kan vara smidigt att se när man ska hämta ut beställningar på SB (om man glömt bort vad man beställt :) ).

7. kayaker

kayaker Cyklist

Numera så kan man ju iallafall se de vanliga webbeställningarna om man loggar in på sitt konto. Det hade varit fint om man hade kunnat se PI-förfrågningar/-beställningar och butiksbeställningar där också.

8. Obra1

Obra1 Medlem

Hej.

Winekeeper som jag/vi jobbat med har lagts ned... Ingen av oss som jobbade med programmet hade tid att satsa helhjärtat, så vi beslutade lägga ned firman. Av alla de program jag testat i konkurrens syfte, så tycker jag att http://www.vinotekasoft.com/ har en riktigt bra produkt. Det är lite knöligt att lägga in info om viner i iPad appen, men om ni har tillgång till en mac, så är det mkt lättare. Jag köpte en beg. iMac som min dotter har... Den lånar jag i bland för att lägga in nytt.

9. Jens

Jens Medlem

Jag använder cor.kz och är nöjd! På min "lilla" källare blir det hyggligt överskådligt! Men mest använder jag den för att läsa provningsnoteringar om viner jag tänker köpa!

10. Anders Landström

Använder också cor.kz som nu finns till Android. OK på mobil men egentligen behöver man en platta. Cellartracker är overträffat som system för att lägga in sina viner och därför står jag ut med cor.kz

11. Obra1

Obra1 Medlem

Tiden och cellertracker gjorde att det inte var lönt att göra ett annat program eller tjänst.
    Cellertracker vet att ta betalt...det är dyrt att på laglig väg göra kopplingar mot dem.

Dela sidan