Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Är finewines.se för "avancerat"?

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag kör BYOB flera gånger i veckan, lite enformigt i längden bara att vara den enda deltagaren.
-Å andra sidan kan man inte bli förbannad på någon annan än sig själv när man blir ilurad något jättekonstigt vin från Malta.
Du menar ensamblindprovning? Ett helt nytt fenomen som nog kan vinna mark. Enkla regler, man får bara ha flaskor hemma med samma sorts form och kork/skruvkork samt att valet av flaska sker i totalt mörker från en roterande gyropalett.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Vi är finewines.se, finewines.se är vi.
Färdigtjafsat och slutdebatterat.


(@Jos har rätt i att det var bättre för 6-7 år sedan för då kunde man läsa ikapp sig en gång i veckan. Nu behöver man scrolla ett par gånger om dan eller så.... En behöver ju tid för annat också liksom....)
 
F

Flashbackare

Jag är "från" Flashback och tycker det är väldigt bra att detta forumet är som det är och att Flashbacks "Alkohol och dryck" är som det är. Här kan man läsa lite mer ingående om viner och på Flashback kan man läsa mer generellt om drycker med lite inslag av humor som när användare frågar om flaskan kommer explodera ifall man blandar två olika sorters vodka i den. De har även delat på sitt forum så hembrännare har sitt eget forum, vilket ökat kvalitén då det inte längre är så att varannan tråd handlar om hembränning.

Det är för övrigt snarare vissa användare på Flashback som försöker stänga ute folk då där finns ett antal mycket aktiva medlemmar som inte är speciellt kunniga, men ändå försöker framstå som förmer. Det är oundvikligt att de som har något som sitt största, eller bland sitt största intresse sitter på mer kunskap än någon som inte är lika intresserad. Att försöka göra detta forum mindre "avancerat" för att nå ut till fler gör hade bara gjort detta forumet onödigt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är "från" Flashback och tycker det är väldigt bra att detta forumet är som det är och att Flashbacks "Alkohol och dryck" är som det är. Här kan man läsa lite mer ingående om viner och på Flashback kan man läsa mer generellt om drycker med lite inslag av humor som när användare frågar om flaskan kommer explodera ifall man blandar två olika sorters vodka i den. De har även delat på sitt forum så hembrännare har sitt eget forum, vilket ökat kvalitén då det inte längre är så att varannan tråd handlar om hembränning.

Det är för övrigt snarare vissa användare på Flashback som försöker stänga ute folk då där finns ett antal mycket aktiva medlemmar som inte är speciellt kunniga, men ändå försöker framstå som förmer. Det är oundvikligt att de som har något som sitt största, eller bland sitt största intresse sitter på mer kunskap än någon som inte är lika intresserad. Att försöka göra detta forum mindre "avancerat" för att nå ut till fler gör hade bara gjort detta forumet onödigt.
Mycket bra synpunkter. Tack!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är "från" Flashback och tycker det är väldigt bra att detta forumet är som det är och att Flashbacks "Alkohol och dryck" är som det är. Här kan man läsa lite mer ingående om viner och på Flashback kan man läsa mer generellt om drycker med lite inslag av humor som när användare frågar om flaskan kommer explodera ifall man blandar två olika sorters vodka i den. De har även delat på sitt forum så hembrännare har sitt eget forum, vilket ökat kvalitén då det inte längre är så att varannan tråd handlar om hembränning.

Det är för övrigt snarare vissa användare på Flashback som försöker stänga ute folk då där finns ett antal mycket aktiva medlemmar som inte är speciellt kunniga, men ändå försöker framstå som förmer. Det är oundvikligt att de som har något som sitt största, eller bland sitt största intresse sitter på mer kunskap än någon som inte är lika intresserad. Att försöka göra detta forum mindre "avancerat" för att nå ut till fler gör hade bara gjort detta forumet onödigt.
Kära Flashbackare!

Ni har ju lite folk som huserar frekvent hos er som verkar vara väldigt pålästa rent allmänt om vin. Tänker då på Feadog, magpie och Gullegubben. Kan tycka att just dessa personer borde leta sig hit där det finns lite mer kunskapsmässigt tuggmotstånd. Ni är i vilket fall som helst mer än välkomna hit oavsett kunskapsnivå!
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Kära Flashbackare!

Ni har ju lite folk som huserar frekvent hos er som verkar vara väldigt pålästa rent allmänt om vin. Tänker då på Feadog, magpie och Gullegubben. Kan tycka att just dessa personer borde leta sig hit där det finns lite mer kunskapsmässigt tuggmotstånd. Ni är i vilket fall som helst mer än välkomna oavsett kunskapsnivå!
Är det inte rimligt att tänka sig att en och annan finns på bägge forumen?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Är det inte rimligt att tänka sig att en och annan finns på bägge forumen?
Jo, och i så fall är det hög tid att veta. Jag har försökt nysta i detta länge men har inte lyckats hitta några tydliga samband. Har själv ett konto på Flashback som är anonymt för övrigt. Jag läser och skriver inget om vin dock. ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
På Flashback skriver väl bara idioter. Släpp inte in dem här!
(Om jag skriver på Flashback? Nu förstår jag inte frågan.....)
Jag tror jag har lärt mig att känna igen när du är ironisk vid det här laget. ;) Men visst finns det mycket shady people på Flashback – ungefär lika många som i samhället som helhet skulle jag gissa. :)
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Jag tror jag har lärt mig att känna igen när du är ironisk vid det här laget. ;) Men visst finns det mycket shady people på Flashback – ungefär lika många som i samhället som helhet skulle jag gissa. :)
Lyckligtvis är vi inte anonyma ute i verkligheten utan måste ta ansvar för vad vi säger.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Lyckligtvis är vi inte anonyma ute i verkligheten utan måste ta ansvar för vad vi säger.
Jo, men en fördel med anonymitet är att det är lättare att våga uttrycka mer kontroversiella/känsliga åsikter utan rädsla för att behöva stå till svars offentligt. På gott och ont. Själv så värdesätter jag åsikter med ett riktigt ansikte bakom mer än anonyma, men i vissa fall så blir åsikten mindre ärlig när vederbörande behöver ta hänsyn till PK-Sverige.

Det finns ju även fall där det handlar om sjukdomstillstånd eller andra mer känsliga frågeställningar av mer privat karaktär. På Flashback så kan sådant vädras fritt.

Jag uppskattar båda världarna!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Ah, flashback. Jag minns när jag drog igång en tråd i konspirationsforumet om att företaget Siemens egentligen var nazisternas försök att ta över världen och starta det Fjärde Riket. Grundtesen i påståendet var att "Siemens" är ett anagram för "Nemesis", hämndens gudinna. Det gick ganska bra att trolla igång dem tills jag blev övermodig och lade upp en bild där jag photoshoppat in Siemens logga på Hitlers armbindel och hävdade att det var från ett tillfälle senhösten 1943 då Hitler inspekterade ett Siemenskopf-förband utanför München.
Sen stängde de min tråd.

Jimmy ledsen då.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ah, flashback. Jag minns när jag drog igång en tråd i konspirationsforumet om att företaget Siemens egentligen var nazisternas försök att ta över världen och starta det Fjärde Riket. Grundtesen i påståendet var att "Siemens" är ett anagram för "Nemesis", hämndens gudinna. Det gick ganska bra att trolla igång dem tills jag blev övermodig och lade upp en bild där jag photoshoppat in Siemens logga på Hitlers armbindel och hävdade att det var från ett tillfälle senhösten 1943 då Hitler inspekterade ett Siemenskopf-förband utanför München.
Sen stängde de min tråd.

Jimmy ledsen då.
Ganska kul måste jag säga. :D

Mattias glad.
 
Toppen