Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Årets Selosse släpp!

SwedeDane

Comtes
Vad säger Ni om årets nykomling från Selosse, Le Bout du Clos?

Har endast sett ett par twitterkommentarer om att den var underbar men inget mer än så. Någon som har mer info?
 
SV: Årets Selosse släpp!

Borsta skrev:
Vad säger Ni om årets nykomling från Selosse, Le Bout du Clos?

Har endast sett ett par twitterkommentarer om att den var underbar men inget mer än så. Någon som har mer info?
Köp om du får. Har du inte skickat mailet vid det här laget så blir det nog tufft (en av killarna på forumet har betalt extra för att ha sin server nära leverantörens mail. Tjänar några millisekunder :) ). Vinet kommer från Ambonnay och kan inte vara fel.
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Årets Selosse släpp!

Skickade beställningen 11:02 så vi får väl se vad det gav! ;)

Hoppas på tilldelning då det verkar väldigt intressant ihop med några Rosépaket.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Årets Selosse släpp!

Borsta skrev:
Skickade beställningen 11:02 så vi får väl se vad det gav! ;)

Hoppas på tilldelning då det verkar väldigt intressant ihop med några Rosépaket.

Glömde helt bort att beställa kl 11.00 (är vanlig knegare på vischan) så mitt mail
kom iväg en timme efter ditt. Får se om jag får någon tilldelning.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Årets Selosse släpp!

Kommer de va nån prisskillnad på 'de vanliga' ;initial och rosén?

Förresten vad kostar rosén när den väl säljs på SB....jag har bara mina egna preferenser på 79€?
 
Trådskapare
SwedeDane

SwedeDane

Comtes
SV: Årets Selosse släpp!

De såldes bara i "paket" om specifik Selosse plus en Initial, så vilken man än valde så såldes den bara tillsammans med en Initial.

Och separerar man dem så blev det 595:- för Initial och 900:- för Rosén
 

Elvis

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

johan1279 skrev:
Förresten vad kostar rosén när den väl säljs på SB....jag har bara mina egna preferenser på 79€?

Rosén har inte sålts på SB på länge (kanske aldrig?). €79 är väldigt billigt numera - runt 1000 kr är normalt och jag har sett den utomlands för betydligt mer.
 

Keen

slan
SV: Årets Selosse släpp!

Kanske lika bra att jag inte fick nåt mail i år! Så jag inte skulle bli lockad att typ sälja lägenheten eller nåt annat dumt för att få tag i lite! Men nästa år så!
 

Rhino69

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

Varifrån köper man? Jag skulle väldigt gärna ställa mig i kö till nästa år, men ingen kanske villl släppa till fler ev köpare..... (mejla om ni inte vill gå public... :-X)

verkar vara en extremt intressant vinmakare...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Årets Selosse släpp!

Lite off topic....men hur görs rosé-cuvéen.....hur många årgångar blandas i osv?
 
SV: Årets Selosse släpp!

shorepower skrev:
Köp om du får. Har du inte skickat mailet vid det här laget så blir det nog tufft (en av killarna på forumet har betalt extra för att ha sin server nära leverantörens mail. Tjänar några millisekunder :) ).
Men, du lovade ju att inte skvallra? ;)

Jo, man klarar sig inte utan co-location nu för tiden, så är det bara...
 

CH

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

Ser ut som jag blir utan Selosse från årets släpp. Verkar som ingen av mailen gått fram till mig. Hade det inte varit för denna tråden hade jag inte haft en aning om att de släppts.
 

Jos

Medlem
SV: Årets Selosse släpp!

CH skrev:
Ser ut som jag blir utan Selosse från årets släpp. Verkar som ingen av mailen gått fram till mig. Hade det inte varit för denna tråden hade jag inte haft en aning om att de släppts.
Hörde nå rykte om att du likställt Selosse med något mindre angenämt vid någon provning och blivit avskriven från listan, kan vara därför.
;D ;D ;D
 
SV: Årets Selosse släpp!

Jos skrev:
CH skrev:
Ser ut som jag blir utan Selosse från årets släpp. Verkar som ingen av mailen gått fram till mig. Hade det inte varit för denna tråden hade jag inte haft en aning om att de släppts.
Hörde nå rykte om att du likställt Selosse med något mindre angenämt vid någon provning och blivit avskriven från listan, kan vara därför.
;D ;D ;D
Klockrent påhopp. Snyggt där Jos och naturligtvis har du helt rätt :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Årets Selosse släpp!

CH skrev:
Ser ut som jag blir utan Selosse från årets släpp. Verkar som ingen av mailen gått fram till mig. Hade det inte varit för denna tråden hade jag inte haft en aning om att de släppts.
Samma här. Nåja, det finns gott om annat gott. :)
 
Toppen