Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ästad Gård

Mattias Schyberg

Administratör
Frugan stötte på detta ställe i samband med en konferensbokning i veckan. Tydligen sysslar de med vintillverkning och Lars Torstensson verkar finnas med på ett hörn.

Är det någon som har några erfarenheter?
 

merlotsmile

Medlem
Har inte varit där själv men "min" dryckesskola Gustibus startar upp sina sommelierutbildningar med ett tredagars internat på Ästad Gård (när jag gick var vi på Kronovall). Fantastiskt ställe tydligen som investerar mycket i sin vingård :). Tror fokuset just nu är att skapa ett mousserande vin.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Har inte varit där själv men "min" dryckesskola Gustibus startar upp sina sommelierutbildningar med ett tredagars internat på Ästad Gård (när jag gick var vi på Kronovall). Fantastiskt ställe tydligen som investerar mycket i sin vingård :). Tror fokuset just nu är att skapa ett mousserande vin.
Kul! Låter som ett klockrent ställe att anordna konferens på med andra ord. :)
 

CH

Medlem
Var där i somras fast inte för vinet utan på en svensexa. Fantastiskt ställe med SPA/bastu del som påminner om Fylke i lotr.
 
Sorry för sent svar! Ästad har skapat en imponerande anläggning med spa, bra käk, vinkällare och äventyrsstationer. Funkar lysande för konferenser. Vinanläggningen lovar gott och siktet är som sagt inställt på att skapa ett bra svenskt bubbel. Och precis som sagts ovan - Lars Torstenson är konsult!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Frugan kom hem från sin konferens på Ästad Gård idag. Smått lyrisk berättade hon om hur trevligt det var där. Inga viner från gården finns ännu att testa då den första skörden gjordes i år, men hela inramningen och miljön tyckte hon var fantastisk. Lite bilder tog hon dock. :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Michael_M

Medlem
Trevliga bilder. Den där vinkällarbilden ser speciellt trevlig ut. Nästan som på våra lokala Systembolag fast utan Bib förstås
 
Toppen