Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Auktionspsykologi

Håkan

Medlem
  • Kollade lite på slutpriser på vinauktionen och jag blir lite förundrad. Nu tar jag bara ett exempel, vem betalar 1000 kr plus auktionsavgift för Leoville Barton 2008? Vinet finns i flera butiker för runt 60€, flera av dessa butiker levererar dessutom till Sverige. Är det så att auktionsköparna är oinsatta, är det för besvärligt att plocka hem från Tyskland, är de helt enkelt lata, är det så att de dras med och inte riktigt kan hantera situationen, eller är det så att de som köper på auktionen helt enkelt inte bryr sig om pengar. Jag bevistade den första auktionen och förundrades då över priserna men kände att det då var lite nyhetens behag, men nu har de ändå pågått ett antal år.
 

chambertin

Medlem
  • Kollade lite på slutpriser på vinauktionen och jag blir lite förundrad. Nu tar jag bara ett exempel, vem betalar 1000 kr plus auktionsavgift för Leoville Barton 2008? Vinet finns i flera butiker för runt 60€, flera av dessa butiker levererar dessutom till Sverige. Är det så att auktionsköparna är oinsatta, är det för besvärligt att plocka hem från Tyskland, är de helt enkelt lata, är det så att de dras med och inte riktigt kan hantera situationen, eller är det så att de som köper på auktionen helt enkelt inte bryr sig om pengar. Jag bevistade den första auktionen och förundrades då över priserna men kände att det då var lite nyhetens behag, men nu har de ändå pågått ett antal år.
Har gjort samma reflektioner som du under några år och tappat intresset helt (för att köpa i alla fall).
Som säljare är det ju väldigt intressant däremot.:)
 
Toppen