Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Avdelningen lösa spekulationer

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Château Margaux provar skruvkapsyl

Prestigeproducenter räds inte längre skruvkapsylen.

Envisa rykten gör gällande att två av världens mest kända vinhus experimenterar med skruvkapsyl på sina toppviner,
Domaine de la Romanée-Conti och Château Margaux. I Bourgogne säger man inget, men på Château Margaux medger
man att det förekommer experimenterande.

Nu dröjer det, om det överhuvudtaget släpps viner med skruvkapsyl, innan dessa når marknaden, men det sänder
samtidigt ut signaler till inte minst konkurrerande producenter i området att det är dags att gå vidare.

För vidare, det har man gått, på andra sidan jordklotet inte minst. Idag är omkring 60 procent av allt buteljerat
australiskt vin förslutet med kapsylen. Men de är inte bäst/värst, utan det är Nya Zeeland. Hela 90 procent av allt
buteljerat vin som produceras där harskruvkapsyl.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

För att skapa lite diskussionunderlag till den här rackaren då:

Vad tror ni? Kommer det att ske? Kommer grodätarna att börja köra med screwcap?

Skulle ni köpa DRC med skruvkork? Jag menar, även om det inte blir korkskadat så finns det ju andra defekter som kan dyka upp!
 

Elvis

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

De lär väl testa det i några decennier innan de gör en sådan förändring!
 

R.P

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Det sägs ju att det ska gå lika bra att lagra med skruvkapsyl, och man skulle slippa korkade viner.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Jag citerar:

Från detta viner som ligger inne firmas prislista vilket inklusiva moms och alkoholskatt också. Vi har ungefär 3000 flaskor inne eras lager i Skene. Men om man behöver beställa mycket flaskor som är mer den firmas lagerkapacitet, till 3000 falskor per typ går inom 10-14 dagar och 3000-300 000 flaskor per typ går inom ungefär 3 veckor. Om ni vill kan vi presentera för
viner som ligger i prislista, när ni behöver.



Vänliga Hälsningar



Mark Huszag
direktor
 

Keen

slan
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Krug skrev:
Inte vi heller.


Bra säljteknik ;D

Ni har antagligen, utan att göra nåt, redan förbundit er att köpa 300 000 flaskor av hans brors hembrända fulvin ;D
 

CH

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Krug skrev:
Jag citerar:

Från detta viner som ligger inne firmas prislista vilket inklusiva moms och alkoholskatt också. Vi har ungefär 3000 flaskor inne eras lager i Skene. Men om man behöver beställa mycket flaskor som är mer den firmas lagerkapacitet, till 3000 falskor per typ går inom 10-14 dagar och 3000-300 000 flaskor per typ går inom ungefär 3 veckor. Om ni vill kan vi presentera för
viner som ligger i prislista, när ni behöver.

I skene av alla skithålor som finns. Där snackar vi pöbel. Om det fanns ett ställe som var Gredos i Sverige så skulle Skene vinna utan omröstning. Fan Forrest Gump framstår ju som snabbtänkt och sociallt anpassad jämfört med vilken som helst av dem som bor där.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

CH skrev:
I skene av alla skithålor som finns. Där snackar vi pöbel. Om det fanns ett ställe som var Gredos i Sverige så skulle Skene vinna utan omröstning. Fan Forrest Gump framstår ju som snabbtänkt och sociallt anpassad jämfört med vilken som helst av dem som bor där.

Jaha, det finns alltså ett ställe som heter Skene? Jag trodde att det var en förvanskning av Skåne.

Interesting!
 

Keen

slan
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Krug skrev:
Jaha, det finns alltså ett ställe som heter Skene? Jag trodde att det var en förvanskning av Skåne.

Interesting!


Haha, jag var också helt övertygad om att det var Skåne det handlade om. Resten av texten skapade inget förtroende för karlns rättstavningsförmåga ;D
 

kayaker

Cyklist
SV: Avdelningen lösa spekulationer

CH skrev:
I skene av alla skithålor som finns. Där snackar vi pöbel. Om det fanns ett ställe som var Gredos i Sverige så skulle Skene vinna utan omröstning. Fan Forrest Gump framstår ju som snabbtänkt och sociallt anpassad jämfört med vilken som helst av dem som bor där.
Jag känner en mycket trevlig och sympatisk ung dam som är från Skene. Är hon undantaget som bekräftar regeln? :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

kayaker skrev:
Jag känner en mycket trevlig och sympatisk ung dam som är från Skene. Är hon undantaget som bekräftar regeln? :)

Ibland, bara ibland, kan inavel skapa genetisk perfektion där det borde vara kaos.
 

CH

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

kayaker skrev:
Jag känner en mycket trevlig och sympatisk ung dam som är från Skene. Är hon undantaget som bekräftar regeln? :)

Det kan inte stämma. Hon måste flyttat dit av någon konstig anledning.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Hon kanske är adopterad? Det är ju naturligtvis förståeligt att hennes "föräldrar" aldrig skulle ha berättat detta för henne då hon antagligen skulle förskjuta dem på stört.
 

CH

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Krug skrev:
Hon kanske är adopterad? Det är ju naturligtvis förståeligt att hennes "föräldrar" aldrig skulle ha berättat detta för henne då hon antagligen skulle förskjuta dem på stört.

Nånting är fel i alla fall.
OM hon skulle vara inföding så spelar naturen alla i skene ett väldigt elakt skämt.
 

kayaker

Cyklist
SV: Avdelningen lösa spekulationer

CH skrev:
Det kan inte stämma. Hon måste flyttat dit av någon konstig anledning.
Hon bor inte kvar där. Hon flyttade till Göteborg för att plugga och sedan flyttade hon vidare efter studierna.
 

Öhman

Medlem
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Stopp och belägg! :mad:
Som varandes sjuhäradsbo i förskingringen måste jag påpeka att denna sköna bygd framfött och fostrat många vackra, kloka och begåvade medborgare.
Den stora finska invandringen har förhindrat inavel och begåvat lokalbefolkningen med gott knivsinne och vodkaresistens.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

kayaker skrev:
Hon bor inte kvar där. Hon flyttade till Göteborg för att plugga och sedan flyttade hon vidare efter studierna.

Aaah! Det stödjer ju min tes om lyckad inavel!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Avdelningen lösa spekulationer

Gustibus skrev:
Stopp och belägg! :mad:
Som varandes sjuhäradsbo i förskingringen måste jag påpeka att denna sköna bygd framfött och fostrat många vackra, kloka och begåvade medborgare.
Den stora finska invandringen har förhindrat inavel och begåvat lokalbefolkningen med gott knivsinne och vodkaresistens.

Hur tänker du nu?
 
Toppen