Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa bubbel under 200?

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Castellane? Någon som prövat? Den har alltid legat på min shit-list av någon anledning men har för mig att jag prövade den för något år sedan och att den var helt ok.

Testa årgången det är samma kvalitetshopp som för Moëts dito. 2002 finns på bolaget och den gillar jag. Har lite inslag av mandel vilket är trevligt då Amaretto är guds likör.
 
  • Like
Reactions: Jos

Gurto

Medlem
Castellane? Någon som prövat? Den har alltid legat på min shit-list av någon anledning men har för mig att jag prövade den för något år sedan och att den var helt ok.

2012 drack jag Castellane -02 och tyckte följande:

"Castellane, brut, Millésime, 2002
Doft: Mogna äpplen, citrus
Smak: Dominerat av äpplen, balanserad syra, medelkraftigt

En god men inte speciellt komplex champagne."

Korthuggna noter men fanns inte så mycket mer att skriva om, vad jag minns. Har inte köpt Castellane sedan dess.
 
  • Like
Reactions: Jos

Beo

Medlem
Veckans bubblare! Provade till mat och renkorv.
Vin(n)are - Beck - Pelorus - Arras
Hustrun sågade Arras med ordet "Parfym"
Alla är bra bubbel men det är bara Pelorusen som vi behåller som matbubbel. Bara att prova.
IMG_8968.jpg

  • Graham Beck Blanc de Blancs Brut (nr 6505)
  • Arras Brut Elite (nr 7909)
  • Cloudy Bay Pelorus Blanc de Blancs (nr 7894)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Knep ett gäng Graham Beck 2009 som låg gömda bakom 2010 på Passagen. Alla gick åt ikväll och omdömena gick från grymt bra till ok... Tycker själv den doftar bättre än den smakar. Men hade antagligen sagt Champagne om nån stuckit den under nosen blint. Klart bra bang for the buck.
 
Toppen