Bästa butikerna för skaldjur

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Anders Landström, 3 februari 2009.

1. Bubblaren

Bubblaren Medlem

SV: Bästa butikerna för skaldjur

Vilka är i klungan??
    Och vart är det nu Wasahallen ligger??? Vill oxå ha ostron!! Anar de bör inköpas snarsat möjligt, eller kanske förbeställa så man få ta del av gotterna.
    Ser nu genast fram emot lördagens middag *visslar glatt*

2. vintjej

vintjej Medlem

Ja, det återstår att se.:)
    Wasahallen ligger nära odenplan, Upplandsgatan 28-32.
    Jag ska också kolla om man kan förbeställa. Man vill ju inte gå miste om gotterna.

3. anders

anders Medlem

Vaddå motsatsförhållande... ;D

Kvinnor kan vara hur roligt som helst att ha med men fester med respektive är rena döden.

4. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Ahhh, nu talar vi om olika saker!!! Jag kan hålla med om din antydan att det är inte lika kul på fest med sin respektive, då kan ju jag bara tala som kvinna med manligt sällskap - men män har vid sådana tillfällen en fallenhet för att bli riktigt tråkiga, lama helt enkelt. Med fest menar jag denna gång en tillställning som inte innehåller middag sittandes vid dukat bord, hemma eller borta.

Men det jag anförde tidigare i denna kapade tråd (*skäms*) så gällde det rent generellt en middag med blandat män och kvinnor kring bordet, just denna gång ett skaldjursbord :)

Fast kanske spottar jag i motvind.... även jag har ju tydligen roligare med män, precis som ni män säger ni har - så det betyder väl att ni har rätt *skrattar gott*
    Vad säger du Vintjejen om den tesen??

5. Helen

Helen Medlem

Hej Bubblaren
    Här finns en till som har råd men mina tjejkompisar har fullt upp med amoteringar och ungar :)
    Kanske du,jag och vintjej skulle bege oss en kväll till grand och köra en tjejkväll?

6. SUPRA

SUPRA Bäst

Annars har jag 6-7 tjejplatser över på ovanstående datum. ;)

7. ae

ae Medlem

Jag var där i höstas. Betalde inte själv så då var den definitivt prisvärd! Förutom skaldjur så var det en massa tillredda saker, typ hummersoppa mm. Var tvungen att trycka i mig 2 hummrar trots att jag höll på att spricka av den sista halvan. Kvalitén helt ok. Var ganska besviken på havskräftorna. Allt annat var bra.

8. vintjej

vintjej Medlem

Ja, det beror ju helt klart på vilka tjejer man snackar om. Jag har ju också fler manliga bekanta. Blir lätt så, när ens intressen är vin, musik och datorer. MEN, som jag konstaterat förut. Tjejer som gillar vin är snygga och åtråvärda - varför skulle män inte gilla det?

9. vintjej

vintjej Medlem

Haha, det låter farligt SATC (som jag inte gillar). Men vi kommer ju bara att bälga i oss champagne, inte cosmopolitans.;)

10. Helen

Helen Medlem

De har Pol Roger på magnum för endast 1300 bagis, vi kan väl ta en varsin till att börja med och om vi sedan vill köra ett inferno som pojkarna gör så kan vi fortsätta med cosmopolitan, de gör den faktisk riktigt bra i baren ;)

11. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Tänk på att jag är ny här - SATC??

1CRU, bra initiativ.... och säkert rätt, men jag var ju inte inne på att gå med bara brudar jue ;D

12. hampus86

hampus86 Medlem

SATC=sex and the city ;D. Vet ju t om jag :p

13. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Är det ett program för män eller för kvinnor?? Tycks finnas en för mig okänd uppdelning :-\
    Jag har inte SATC på ngn kanal som jag kan nå via min TV.

Fatta hur många vagnar jag är tappad bakom, inte undra på jag vill dinera med enkom män ;D

14. vintjej

vintjej Medlem

Ett kvinnferno!:D

15. vintjej

vintjej Medlem

Det är ett program för blåsta tjejer. Du har inte gått miste om något.

16. Helen

Helen Medlem

jag kan ta på mig gubbens smoking och svära lite och hoppar vi cosmon är vi ju bara 2 tjejjer och en dude.

mitt favoritavsnitt i sex in the city är När nymfomanen samantha träffar en snygg kille med en allt för liten leksak. aj vad ledsen hon blev.

17. SUPRA

SUPRA Bäst

18. Bubblaren

Bubblaren Medlem

19. vintjej

vintjej Medlem

Ja, du ser vad homoerotiskt det blir när man bara umgås med samma kön.

20. CH

CH Medlem

Något säger mig att det hade blivit allt annat än rumsrent om ni fått till en Ladies Night.

Dela sidan