Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa instegs Amarone?

winefocus

Medlem
Söker förslag på Amarone viner som kan vara lämpliga som ett första steg in i Amarone-världen. Gärna i prisklassen under 300 kr och lagringsdugliga (vilket iofs alla Amarone viner förmodligen är).
 

mnor

Medlem
Kan instämma med ovanstående tips och själv är Vaio klara favoriten bland de som nämns, vill man gå upp ytterligare något i prisbild så är Allegrini Amarone ett självklart köp. Är det bara Amarone som intressant? Ställer frågan eftersom det finns en hel del intressanta och fylliga viner som t.ex Argentinsk Malbec, Ribera del Duero, Amerikansk Cab, Sydafrika och Australien, som ligger mellan 200-300 sek, där du från mitt perspektiv får mycket mer vin för pengarna samtidigt som vinerna är fylliga och har bra med frukt.
 
Trådskapare
winefocus

winefocus

Medlem
Tack så mycket för Amrone alternativen som får bli jämförelser när jag provat en del Amarone. Just nu är det "learn by doing" som gäller i min Amarone värld och här har jag fått hjälp att "sålla agnarna från vetet".
 
Toppen