Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bättre och bättre

Elvis

Medlem
Jag var på en middag i förra veckan och till fördrink bjöds det på champagne. Vi var mer än tio personer och först fick alla ett glas standard-Moët, men sedan blev det bättre. Flaska nummer två som korkades upp var en Palmer Millésieme Brut 1998. Jag har druckit 1996:an två gånger senaste månaden och det var intressant att jämföra. 1998:an var mycket god, men 1996:an är helt klart ett strå vassare.

Värden hade inte tänkt bjuda på någon mer champagne, men eftersom vissa (t.ex. undertecknad) snabbt fick tomt i glasen plockades en tredje flaska fram. Jag såg inte vilken champagen det var, så det blev som ett blindtest. Trots att den serverades lite för varm så var det en fantastisk champagne, mycket speciell och inte lik någon annan jag druckit. Jag letade snabbt rätt på flaskan och det visade sig vara en Vilmart Coeur de Cuvée 1998. En helt ny bekantskap för mig. Den kostar 639 kr på Systemet och jag tror faktiskt inte att värden visste vilken fin champagne han råkade bjuda på. ;D

Jag har fått bra tips själv i det här trevliga forumet, men nu är det min tur att bjuda tillbaka: 7407 Vilmart Coeur de Cuvée 1998 är en mycket bra champagne. Inte billig men ändå prisvärd.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Bättre och bättre

Elvis skrev:
Jag var på en middag i förra veckan och till fördrink bjöds det på champagne. Vi var mer än tio personer och först fick alla ett glas standard-Moët, men sedan blev det bättre. Flaska nummer två som korkades upp var en Palmer Millésieme Brut 1998. Jag har druckit 1996:an två gånger senaste månaden och det var intressant att jämföra. 1998:an var mycket god, men 1996:an är helt klart ett strå vassare.

Värden hade inte tänkt bjuda på någon mer champagne, men eftersom vissa (t.ex. undertecknad) snabbt fick tomt i glasen plockades en tredje flaska fram. Jag såg inte vilken champagen det var, så det blev som ett blindtest. Trots att den serverades lite för varm så var det en fantastisk champagne, mycket speciell och inte lik någon annan jag druckit. Jag letade snabbt rätt på flaskan och det visade sig vara en Vilmart Coeur de Cuvée 1998. En helt ny bekantskap för mig. Den kostar 639 kr på Systemet och jag tror faktiskt inte att värden visste vilken fin champagne han råkade bjuda på. ;D

Jag har fått bra tips själv i det här trevliga forumet, men nu är det min tur att bjuda tillbaka: 7407 Vilmart Coeur de Cuvée 1998 är en mycket bra champagne. Inte billig men ändå prisvärd.
Håller med, Vilmart top Champagner håller hög klass. Coeur är en prestige Champagne så priset är väldigt attraktivt. Dom flesta prestiger kostar runt tusingen!! Om du får möjlighet prova även deras prestige Rose ;D
 
SV: Bättre och bättre

Är det någon här som har koll på hur bra -99:an är jämfört med 98:an? Jag antar att det bara finns 99:eek:r att få tag på vid det här laget?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Bättre och bättre

Jag har bara druckit 1998:an en gång och 1999:an en gång, men jag tycker att 99:an var minst lika bra som 98:an.

Systembolaget verkar tycka att de är så lika att de har samma varunummer. :)
 
Toppen