Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bengt-Göran Kronstam Årets dryckesprofil

anders

Medlem
SV: Bengt-Göran Kronstam Årets dryckesprofil

Krug88 skrev:
Ja, eller om det finns någon pris för den sommelier som mest frekvent beskriver Bourgognetoner som "insidan av en tonårsflickas lår".

Nu måste jag ställa mig något frågande till ett sådant påstående. Just den beskrivningen för mina tankar till ostron vilket i sin tur för mina tankar till Champagne. Jag känner att Bourgogne inte är 100 % rätt här...
Nu vet jag å andra sidan inte vad Larsson har för erfarenheter av just nämnda lår men smörkola och välintegrerade fat är väl inte precis det första jag tänker på i fråga om "lår"... Eller om det, Gud förbjude, är så att det är RÖDA viner vi talar om för då har vi "lår" av typen undervegetation och multna löv. Huvva!
 

Lando

Medlem
SV: Bengt-Göran Kronstam Årets dryckesprofil

Det beror ju såklart på vad det är för lår man har smakat på, tror det kan finnas alla smaker/dofter(lukter?).
 
Toppen