Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beställa Napa Cab till jul?

Jerobaum

Medlem
Gillar sedan tidigare Silver Oak och Cakebread efter provning på plats där borta och druckit det på lite restauranger. Jag gillar verkligen stilen. Dock är det ju ganska pricy. Nu tänkte jag beställa lite typisk Napa Cabernet Sauvignon inför Jul. prisnivå ca 300-1000kr per flaska. Har ni några rekommendationer och även vart man beställer ifrån?

Listan på SB kanske var lite begränsad https://www.systembolaget.se/sok-dr...&grapes=^Cabernet sauvignon$&fullassortment=1
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Gillar sedan tidigare Silver Oak och Cakebread efter provning på plats där borta och druckit det på lite restauranger. Jag gillar verkligen stilen. Dock är det ju ganska pricy. Nu tänkte jag beställa lite typisk Napa Cabernet Sauvignon inför Jul. prisnivå ca 300-1000kr per flaska. Har ni några rekommendationer och även vart man beställer ifrån?

Listan på SB kanske var lite begränsad https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?subcategory=Rött vin&combinedcountry=^USA$&originlevel1=Kalifornien&grapes=^Cabernet sauvignon$&fullassortment=1

SB:s sökfunktion för "druva" fungerar bara för det ordinarie sortimentet. Om du skriver in "Cabernet Sauvignon" i sökfönstret och väljer "rött vin" och "USA" så får du betydligt fler träffar.
 

chambertin

Medlem
SB:s sökfunktion för "druva" fungerar bara för det ordinarie sortimentet. Om du skriver in "Cabernet Sauvignon" i sökfönstret och väljer "rött vin" och "USA" så för du betydligt fler träffar.
Såklart !
sverker.jpg
 

kayaker

Cyklist
Gillar sedan tidigare Silver Oak och Cakebread efter provning på plats där borta och druckit det på lite restauranger. Jag gillar verkligen stilen. Dock är det ju ganska pricy. Nu tänkte jag beställa lite typisk Napa Cabernet Sauvignon inför Jul. prisnivå ca 300-1000kr per flaska. Har ni några rekommendationer och även vart man beställer ifrån?

Listan på SB kanske var lite begränsad https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?subcategory=Rött vin&combinedcountry=^USA$&originlevel1=Kalifornien&grapes=^Cabernet sauvignon$&fullassortment=1
KK Wine har jag hört gott om.
 
Bra tips från alla, i ditt prisintervall:
På bolaget: la jota howell mountain - har ju blivit dyrare senaste åren men fortfarande bra, gillar särskilt cab franc 2010
Hos Vinopia: togni Tanbark Hill ny årgång - om den kommit in
KK wine: mount Eden 2009 cab - inte Napa men riktigt bra just nu

Edit: fast egentligen borde du tänja liiite granna på intervallet och gå loss på Ovid. :)
 
Last edited:
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Bra tips från alla, i ditt prisintervall:
På bolaget: la jota howell mountain - har ju blivit dyrare senaste åren men fortfarande bra, gillar särskilt cab franc 2010
Hos Vinopia: togni Tanbark Hill ny årgång - om den kommit in
KK wine: mount Eden 2009 cab - inte Napa men riktigt bra just nu

Edit: fast egentligen borde du tänja liiite granna på intervallet och gå loss på Ovid. :)
Ovid??
 
Toppen