Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

Diskussion i 'Vin' startad av J.S., 11 mars 2009.

1. J.S.

J.S. Medlem

Har en Billecart-Salmon Grande Cuvée 96:a på Magnum. Någon här som vet när det är dags för öppning? Kanske på vinfernot...

2. SUPRA

SUPRA Bäst

SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

Mina ska få vila.

93/96 av RJ 0804.

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Med magnum blir de ju mer långlivade och Billecart är ju en stabil leverantör så jag skulle nog låta dem ligga. Tyvärr har jag inga själv.
    Vad gäller Juhlin så har slutat lite lyssna på hans förväntningar då han gillar viner som är betydligt äldre än de jag gillar även om jag föredrar mogen champagne (och damer) men jag har ännu inte givit mig in på pensionärshemmet.

4. J.S.

J.S. Medlem

Tack för era svar! Jag får nog hitta på nåt annat till vinfernot ;) Har ett par Krug 96:eek:r, men dom behöver väl oxå ligga till sig har jag förstått.

5. Anders Landström

Kommer inte delta på vininferno men om jag skulle välja mellan dessa så är nog Billecart-Salom mer mogen. Sedan finns det väl alltid någon som kan tänka sig byta till någon annat på magnum eller liknande men vad vet jag ;)

Annat alternativ är ju en Bollinger Grand Anné 1999 på magnum eller en Femme 1995 dito. Båda finns att tillgå på systemet.

6. CH

CH Medlem

Bolly GA -95? Jag antar att du menar -97 & -99 som båda finns på magnum hos SS.
    Hur som helst så är -99 på magnum grym, klart bättre än 75cl flaskorna.

Bruno Paillard Le Mesnil -90 provades på första vinfernot men hur den var är lite svårt att uttala mig om eftersom jag var lite slirig då. Den fick ju ganska tufft motstånd eftersom den provades mot Krug -90 och Egly-Ouriet -98 men av det jag minns så stod den sig ganska bra.

7. Anders Landström

Menar såklart 99 och har redigerat lite för att inte få onda ögat av admin men du var snabb och tog mig i själva akten :)

8. CH

CH Medlem

Misstänkte det men man missar inte gärna ett tillfälle att få vara ett wiseass ;)

9. J.S.

J.S. Medlem

Jag låter nog dom ligga nåra år till, Bollinger GA 99 har jag hemma, dock ej på magnum. Får väl bli den i stället :)

Dela sidan