Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bordeaux-provning 13 januari

Mats

Gone todash....
Jag ska gå på Franska exportrådets Bordeaux-provning den 13 januari. (http://www.ubifrance.com/se/Posts-10129-bordeaux-vinprovning-13-januari-2015)
Någon som varit på den tidigare? Är det bra? Är det en seriös provning eller minglar folk mest omkring och dricker vin?
Hur fungerar det? Finns allt på plats eller ska man ha eget glas/spottkopp?

(har ställt frågan till arrangören men inte fått något svar...)

/Wildthing
Har inte varit på deras provningar så vet inte om det är seriöst eller mingel men du behöver absolut inte ha med glas/spottkopp utan räkna med att allt finns och det är säkert seriöst ordnat för att maximera producenternas exponering mot eventuella kunder.
 
Trådskapare
W

Wildthing

Medlem
Här är listan på utställare om någon är intresserad.
 

Attachments

  • Grand Cercle des vins de Bordeaux.pdf
    {memory} MB · Visningar: 427

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag var på deras förra(?) provning hösten 2013 och det var bara att ta sig dit. Glas, spottkopp, vattenglas etc fanns på plats.
 
Trådskapare
W

Wildthing

Medlem
Provade 38 viner så jag blev rätt trött i munnen även om jag spottade rätt mycket.
Hittade inget direkt kanonköp. Det finns väl en anledning till att nästan alla producenter på plats inte har någon svensk importör i dagsläget...

Bäst var nog Chateau La Croizille men jag skulle inte lägga 68€ på en flaska...
Av de som finns tillgängliga i Sverige utan privatimport så kanske Chateau Haut Condissas (400:) var bäst men kanske inte värd priset. Bättre då Chateau Le Sartre (190:) som säkert kommer bli kanon efter några år på rygg. Även Chateau Greysac (162:) och Chateau Rollan de By (191:) är nog bra köp.
 
Toppen