Bourbon, och amerikansk whiskey.

Diskussion i 'Destillat & Öl' startad av Jimmy Forsman, 19 februari 2008.

1. CH

CH Medlem

SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Kan det ha med logistik att göra?

2. Keen

Keen slan

Bättre effekt i krogslagsmål att slå någon med en kantig flaska än en rund?

3. Krisman

Krisman Medlem

Visst surru, flaskorna hade en tendens att rulla av vagnen när man transporterade.

4. R.P

R.P Medlem

Drack McKendric "Western Style Whiskey" igår, annorlunda, etiketten är i läder och den smakade verkligen läder.

5. R.P

R.P Medlem

Köpt en flaska Evan Williams Single Barrel Vintage som jag tänkte testa ikväll, nån som druckit den?

6. SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Ja. Om man gillar bourbon generellt så är detta riktigt bra. Sedan kan jag tycka det är lite svårt att jämföra kvalitetsbourbon emellan, de flesta har liknande karaktär, skillnaden ligger främst i hur gammal spriten är när den buteljerades. Singel barrel generellt kan vara lite mera kärv i stilen än en blend från flera olika fat och därför bli mjukare och lite tillrättalagd.

7. R.P

R.P Medlem

Den var precis som du skriver väldigt mjuk, len, inställsamt elegant. Lagd på fat -94. Jag gillade den.

8. R.P

R.P Medlem

Rowan´s Creek, inköpt i veckan, dom i butiken visste inget om den, någon som druckit den?

9. Arvid

Arvid Medlem

Jag föredrar, på det hela taget, Rye. Samma härligt skitiga känsla som man hittar i Armagnac återkommer ofta.

Håll ögonen öppna efter The Bitter Truths (tyskar som gör fantastiska bitters) Rye. Grym som den är eller i OFs. Jag tror inte den görs mer, men går säkert att hitta någonstans på kontinenten. Så om här finns några frekventa tysklandsbesökare så kolla lite extra.

Dela sidan