Bourgogne-inköp som jag ödmjukt kommer tacka er för om tio år

Diskussion i 'Vin' startad av Emanuel, 9 januari 2014.

1. Håkan

Håkan Medlem

Jag skulle läsa så mycket jag orkar om 2012 och ligga på låset när vinerna släpps till försäljning, har själv inte riktigt koll ännu på vilka som lyckats och inte, det verkar inte vara alla som lyckats med 2012, men de som lyckats har gjort det rejält. Om du söker på Rara droppars blogg har han en del tips på var man kan köpa Bourgogner i Tyskland till bra pris.

Emanuel gillar detta.
  2. vintomas

vintomas Bloggare

Förklaringen heter Galloni. Den karln har då och då - även i Champagne - gett märkligt höga poäng. Hans "track record" avseende klassiska franska viner får väl också anses rätt obevisat; han fick plötsligt ansvar för en massa områden hos The Wine Advocate och sedan gjorde han sig omöjlig och starade eget. Schildknecht - som jag har betydligt större respekt för - gav (90-91) före vinet släpptes, vilket jag gissar är mer realistiskt. (Men jag är generellt lite mindre entusiastisk till röda 2008or från Bourgogne än många andra.)
    Pousse d'Or:s Volnay 1er cruer och Cortoner är väl i och för sig bra exempel på viner som är tillräckligt bra för att hålla utkik efter, men som inte är så kända eller "kult" att priserna rakat iväg alltför mycket.

Dela sidan