Bra krog i Göteborg

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Helen, 15 mars 2010.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

SV: Bra krog i Göteborg

Om man ska se till din panegyrik och det överdrivna användandet av utropstecken i beaktande så verkar det snarare som de stoppat någon form av narkotika i maten. Opium skulle förklara både din entusiasm och underliga verklighetsuppfattning.

Göteborgare är och förblir silldoftande, banjospelande Stockholmswannabees! ;)

Kramar Krug

2. Helen

Helen Medlem

Jag förstår ditt svar älskade krug. men jag är nog fortfarande i chock över all trevlighet jag möttes av på sveriges baksida :)
    Det kanske hade blivit färre utropstecken om jag hade skrivit om 2 dagar. Då hade jag kommit tillbaka till verkligheten och återgått till den härliga neutrala och stroppiga stockholmandan.

3. Jimmy Forsman

Så ser vi fram mot en mer sansad och verklighetsanknuten recension om ett par dagar således!

4. anders

anders Medlem

Det är inte konstigt att 1CRU är så till sig i brallan med tanke på att det var länge sedan hon var omgiven av så många män samtidigt. Det händer väldigt, väldigt sällan i Fjollträsk, troligtvis kan det estimeras till ett par enstaka per månad om ens det. ;D

5. Helen

Helen Medlem

Det är på tiden att du kommer hit och förgyller min dag ANDERS!

6. Jimmy Forsman

Dear God, det måste vara första gången i världshistorien som just de orden skrivits i den följden.

7. Helen

Helen Medlem

Jag är fortfarande full av glädje av all snällhet :eek:

8. anders

anders Medlem

Måste betyda att från den nuvarande situationen - i Stockholm alltså - kan det bara gå uppåt. ;D

Jag är en försiktig MAN så därför vill jag inte resa till Fjollträsk för ofta. Något i Stockholm tycks ha stora negativa effekter på de testosteronproducerande organen i kroppen... :D

9. Bubblaren

Bubblaren Medlem

CH och andra GBG-kännare - vad för krogar gäller i mellanprisklass nu i höst?

Skall boka middag för ett gäng på ca 10 pers en torsdag i oktober. Har kollat in Fiskekrogen som ni rekommenderat flera gånger, är den fortfarande bra och hur ter sig skaldjursbuffén där man får äta så mycket man vill?

10. Jimmy Forsman

Har inte Ulf Wagner (som har Basement) gått in och köpt Fiskekrogen nu? Om så så borgar det för att det kommer att vara bra. Ulf är ju väldigt kompetent. Och väldigt trevlig!

11. CH

CH Medlem

Det har jag helt missat i sådant fall. Enligt allabolag så är det fortfarande Lars Ahlström som äger det.

Sist jag var där så fick man äta hur mycket man ville. Finns lite olika paket till buffen man kan köpa beroende på om man vill ha hummer osv.. Har dock inte varit där på ett tag så jag kan inte riktigt uttala mig om hur det är.
    De ställen jag skulle rekommendera annars är väll Basement, Linnea och Hos Pelle.

12. kayaker

kayaker Cyklist

Han hade lagt bud på Sjömagasinet. Att köpa Fiskekrogen också verkar osannolikt.

13. Jimmy Forsman

Aaaaahhhh. Sjömagasinet var det ju.

Tack för att du redde upp det.

Dela sidan