Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra vinhandel på nätet?

Snubblade över något som heter Evinité (evinite.se) som är en internethandel baserad i Frankrike. Märkligt med svensk internetadress (.se), men sidan verkar då översatt med typ babel fish eller liknande. De har vin från en lång radda topp-domainer i bl a Bourgogne. Någon som känner till detta, eller har tips på annan bra handlare som tillhandahåller bra viner i prisklass 50-150€. Mye flott Burgund är av särskilt intresse.
 

anders

Medlem
SV: Bra vinhandel på nätet?

Det verkar som att även priserna är "översatta". Det jag har kollat slår dyraste butiken här i München med råge. Om priserna hade varit inkl moms hade det varit ok men inte nu.

Andra butiker som nämns här på sidorna brukar vara www.frw.co.uk och www.farrvintners.com. Även www.rare-wine.de/ som drivs av en svensk, dock mycket fokus på Bordeaux. Har ej provat www.atomwine.dk men enligt Vinosapien en bra källa till förströelser.

Det finns även ett gäng tyska ställen som jag vet en del löst folk beställer från men jag överlämnar åt dessa gossar att fylla på listan.
 
Toppen