Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bruno Paillard på Bolaget. Vad köpa?

SUPRA

Bäst
Bruno Paillard var bland det första jag började köpa när jag trillade in på skumpa, så det har en speciell plats hos mig.

Har ett gäng 1996, 1995 och någon 1990 som ligger till sig.

Kollade vad som fanns på Systembolaget "just nu" för att beställa upp lite komplement:

97077 Bruno Paillard Le Mesnil 1995 1394. kr 88/92
82767 Bruno Paillard Rosé Brut 425 kr 66/73
74967 Bruno Paillard Brut Assemblage 1999 475 kr ??? hittade ej?
74360 Bruno Paillard Réserve Privée Blancs de Blancs Brut 459 kr 80/85
7857 Bruno Paillard Première Cuvée 329 kr 77/84

Någon som har mer inputs än detta? Vad ska jag köpa och ska jag undvika någon?
 

CH

Medlem
SV: Bruno Paillard på Bolaget. Vad köpa?

Jag håller på ett gäng 96or med samt 95 & 90 bdb.

99an var inte alls lika bra som 96an så jag hoppade helt att köpa på mig några fler av den. Jag håller på en bdb Réserve Privée som jag inte provat ännu men jag återkommer när jag gjort det.
Hans rosè har jag inte provat ännu och hans brut är helt ok men ingen sensation.
 

v_skogh

Medlem
SV: Bruno Paillard på Bolaget. Vad köpa?

Personligen skulle jag vilja ha tag på några äldre flaskor från det huset. Typ 88, 89 eller liknande. Kanske ännu äldre man jag har inte hittat något.
 

CH

Medlem
SV: Bruno Paillard på Bolaget. Vad köpa?

Du missade deras bdb -90 le mesnil när vi korkade upp den på vininfernot. Den var klart över förväntan.
 
SV: Bruno Paillard på Bolaget. Vad köpa?

CH skrev:
Du missade deras bdb -90 le mesnil när vi korkade upp den på vininfernot. Den var klart över förväntan.

Sist jag var på Regeringsgatan så fanns det ett par magnum av dessa kvar i kylen trots att de inte står listade på nätet. Köpte två av denna tidigare och var sådär nöjd med den jag öppnat Kan inte definera direkt men det kändes som en del av vinet utvecklats fortare än andra delar. Syran var fortsatt ganska vass men iövrigt så var vinet färdigt. Vet inte om ett par år till kommer göra underverk då bottenplattan på vinet är klart imponerande men som sagt harmonin saknades.

1996 Assemblage Brut är en riktigt bra årgång, klar att dricka nu men också BdB 1995 som jag håller lite högre.
 
Toppen