Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Burmester port

novis

Medlem
Har noterat att Philipson wine har Burmester portvin på någon slags tillbud. det finns en del vällagrade flaskor som säljs till intressanta priser.

Är det någon som har något att säga om Burmester? Ganska skralt med omdömen på t.ex snooth.com

Ska man handla från Philipson verkar enda alternativet dessutom vara att ta bilen och hämta.
 

chambertin

Medlem
SV: Burmester port

novis skrev:
Har noterat att Philipson wine har Burmester portvin på någon slags tillbud. det finns en del vällagrade flaskor som säljs till intressanta priser.

Är det någon som har något att säga om Burmester? Ganska skralt med omdömen på t.ex snooth.com

Ska man handla från Philipson verkar enda alternativet dessutom vara att ta bilen och hämta.
Har druckit en av deras Colheita för länge sedan (runt 10-12 år gammal var den har jag för mig). Helt ok vin men inget exceptionellt.
På det här forumet kan du kolla in mer i detalj: http://fortheloveofport.com/ftlopforum/index.php

Finns annars ofta mycket VP i Danmark till bra pris lite här och var även om det sällan är från de bästa husen.
 
Trådskapare
N

novis

Medlem
SV: Burmester port

Ok,
verkar vara ganska ok omdömen, men som du skriver inget exceptionellt. Men det kanske är ett hyggligt tillfälle att bunkra lite "husport".

Har dock inte vägarna förbi Danmark på ett tag, så logistiken med en beställning kan sätta käppar i hjulen. Dessutom är det lådor om 12 man beställer. Då blir det ju en del om man vill prova några olika sorter. :D

En laddning Colheita -37 för en tusing (DK) per pava lockar...
 
Trådskapare
N

novis

Medlem
SV: Burmester port

Hm,
här tittar jag: http://www.philipsonwine.com/default.as ... u=55531037
Då kostar en flaska 999 om man köper 6 st, 5999 om man köper en. Dvs 6 för 1 vid nyttjandet av "erbjudandet".

Jag hittade versionen i trälådan du nämnde. För 1299 får man tydligen en flaska i trälåda och det står inget om att det skulle vara något annat ordinarie pris. http://www.philipsonwine.com/default.as ... sku=420408

Mina referensramar är för dåliga, vilket pris är "rätt"? Lätt att dra slutsatsen att ordinarie priset är uppskrivet på lådan med 6 flaskor för att det ska se ut som en jätterea.
 

sunqan

Vinös
SV: Burmester port

philipson har kört med burmeister-kup ganska länge. Jag tror att de du får 6 av i låda, är utan trälådan, och det vinet har de nog köpt "billligt". Den i trälådan är i presentförpackning och alltså lite "lyxigare"
 

sunqan

Vinös
SV: Burmester port

och naturligtvis är det samma innehåll...
sen är det rent allmänt (åtminsone i danmark) hyffsat stor skillad mellan att köpa flaskorna i stycketal och i lådor om 6 eller 12.
 

Arvid

Medlem
SV: Burmester port

De gör bra Colheita, småtrist Vintage.

37 är bra, men både 55 och 57 är bättre.
 
Toppen