Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Finewines Sydost/Världen (Kalmar) 1:a Oktober

Mattias Schyberg

Administratör
Kul! Det börjar dra ihop sig till ett riktigt sjöslag i Kalmar :)
@Mattias S , den bättre hälften kanske vill haka på efter att vi nördat klart och ger oss in på maten och dricker slattar under mer avslappnade former. Inga problem att slänga ner ett extra köttben i grytan, då kanske även min egen fru vågar komma ner i källaren...

Då har vi
@Emanuel
@Stenberg
@Jonas Rydgren
@rs14
@Daniel A
@Mattias S

Ny bubblare i form av @Sörplarn som vi såklart hoppas hakar på och sedan tidigare @KA Import och @Bror
Frun tar aktivt avstånd från våra vinstunder och kommer eventuellt träffa en lokal väninna på lördagen. Om hon ändrar sig så är det skönt att höra att hon är välkommen! :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Då uppdaterar vi listan med ny deltagare:

@KA Import
@Emanuel
@Stenberg
@Jonas Rydgren
@rs14
@Mattias S
@Daniel A
"Nästan klar" är även @Sörplarn som bara måste styra upp jobbet först.

Mattias och bättre hälft samt Daniel kommer redan på fredagen så då tänkte vi köra en sittning på restaurang Postgatan så om det är någon mer som vill hänga på så säg till. Jag styr upp bokning och sånt.
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jobbar i Oskarshamn den 30/9 så om det finns plats kvar så hänger jag gärna på eftersom jag ändå befinner mig nästgårds.
Självklart ska du med på sjöslag i Kalmar! Även @Daniel A är ju baserad i O-han så då kanske ni kan koordinera transport på något vis.

Uppdaterar listan:
@Emanuel
@Stenberg
@Jonas Rydgren
@rs14
@KA Import
@Mattias S
@Daniel A
@Innertällmo Bryggeri

@Sörplarn väntar på besked om han kan vara ledig och @Crist(al)ian 77 väntar på densamma.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Låter som en väldigt trevlig tillställning! Har någon planer på något liknande i Göteborg framöver? Är ny medlem och törstig efter spännande vinupplevelser...
Hm, vi har en hel del aktiviteter i Göteborg ska du veta. Jag bjuder in dig till vår egna forumsdel där du kommer kunna välja och vraka bland aktiviteter i höst. :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sådärja, då var vi mest troligt fullt hus med tio pers på sjöslaget i Kalmar med @Sörplarn och förhoppningsvis @Crist(al)ian 77 som sista deltagare.
Är det någon mer som vill komma redan på fredagen och köra en sittning på Postgatan med mig, @Mattias S, @Stenberg , @KA Import samt vår bättre halvor så får ni säga till så bokar jag fler platser.

Deltagarlistan
@Emanuel
@Stenberg
@Jonas Rydgren
@rs14
@KA Import
@Mattias S
@Daniel A
@Innertällmo Bryggeri
@Sörplarn
Så hoppas vi att @Crist(al)ian 77 håller @Sörplarn sällskap i bilen.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Lite bilder från igår:
Flight #1:
kalmar flight 1.jpg

Flight #2:
kalmar flight 2.jpg

Flight #3:
kalmar flight 3.jpg

Flight #4:
kalmar flight 4.jpg

Flight #5:
kalmar flight 5.jpg

Flight #6:
kalmar flight 6.jpg

Flight #7:
kalmar flight 7.jpg

Flight #8:
kalmar flight 8.jpg

Flight #9
kalmar flight 9.jpg
 

Mattias Schyberg

Administratör
Efterfesten...eller vad man nu borde kalla det. Som vanligt så går det överstyr. @Crist(al)ian 77 får ta ansvar för detta hetsande framåt småtimmarna. ;)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Alltså, det där sista heatet var så löjligt bra att jag bara önskar att jag hade kunnat sitta där och sippa i timtal. Huruvida Vilmart knäcker Selosse lär bli en tvisstefråga. @Crist(al)ian 77 fick med sig slatten hem för vidare analys. Kändes inte rättvist att Selossen fick sådant försprång att öppna upp. Selossen hade en skönare komplexitet men vilmarten var så härligt fruktdriven... Oerhört bra viner båda två. Krugen var ju också löjligt jäkla bra, fan att klockan ska behöva bli 03 för att sådana doningar ska komma fram...
 
Toppen