Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Sverige den 3/9 2016 (Stockholm)

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
En roligare variant är om temat är en "billig" som levererar mot en göteborgsdyr (ca 1000-1500 kr?) flaska, förslagsvis i samma stil för annars blir det för lätt att gissa "rätt" (dyrast).

Då kan alla gå loss på sina favoriter samtidigt som det öppnar för ärliga omdömen. Mina teman blir nog CH eller PN i så fall.;)
Prismässigt så tycker jag dock att de som deltar väljer efter egen plånbok. Alla bör ju självklart satsa på WOTN oavsett pris. Vad jag vill ha sagt är att man får gärna gå upp högt i pris, men vi behöver inte sätta en pengamässig gräns (möjligtvis enbart en skamgräns). :)

Ett problem med en för hög uttalad lägsta prisnivå är att vinernas ursprung tenderar att bli lite förutsägbara, vilket är synd.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Min plan just nu (innan något annat sägs) är att ha med mig ett riktigt bra bubbel (inte GB) och ett rött som levererar klass. Värdet totalt vet jag inte ännu, men vinerna bör vara intressanta nog för att kunna utmärka sig på en byob med kräsna deltagare. :)

Tycker det är bättre om man satsar på ett vin, men det skadar inte om man har med sig något kul som bonus. Det blir dock snabbt överdrivet mycket vin, så det är nog bra om inte alla tar med sig mer än ett. :)
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Prismässigt så tycker jag dock att de som deltar väljer efter egen plånbok. Alla bör ju självklart satsa på WOTN oavsett pris. Vad jag vill ha sagt är att man får gärna gå upp högt i pris, men vi behöver inte sätta en pengamässig gräns (möjligtvis enbart en skamgräns). :)

Ett problem med en för hög uttalad lägsta prisnivå är att vinernas ursprung tenderar att bli lite förutsägbara, vilket är synd.
Så är då temat "mitt vin kommer att bli WOTN" och eventuellt bonusvin ska tillhöra kategorin "kul"?
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Tema BYOB med WOTN som tema låter kanon... Alla får fundera hur det skall gå till. Det borde få fler i Sverige att vilja delta.. Funderar själv hur man skall välja.. Det man tror funkar för de som kommer och/eller de som man själv gillar:) Tärningen är kastad!
 

Daniel A

Administratör
Tema BYOB med WOTN som tema låter kanon... Alla får fundera hur det skall gå till. Det borde få fler i Sverige att vilja delta.. Funderar själv hur man skall välja.. Det man tror funkar för de som kommer och/eller de som man själv gillar:) Tärningen är kastad!

Bara att ta en ganska vällagrad madeira av torrare slag så löser det sig! Av erfarenhet vet jag att 1937 och 1989 lätt går hem. ;)
 

Magikern

Medlem
Bara att ta en ganska vällagrad madeira av torrare slag så löser det sig! Av erfarenhet vet jag att 1937 och 1989 lätt går hem. ;)

De vinerna var ganska objektivt sett (med viss konkurrens från Tokaj första gången) kvällens bästa vin. ;)
Trodde inte Madeira kunde vara så bra.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag lämnar min plats till förfogande, fanns väl en hel del Stockholmare på väntlista...
Mycket tråkigt, men precis som du säger så finns det stockholmare i kö. :)

Vi börjar dessutom närma oss aktuellt datum så det är kanske dags att fylla ut samtliga platser med er stockholmare då det inte verkar bli fler från övriga världen. Är alla som har föranmält sig fortfarande intresserade?
 
  • Like
Reactions: MD
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Anmälda hittills:

Stockholm (max 6)
@Bearman
@thunberg
@kayaker
@Daniel B (ersätter @Larseman)
@Innertällmo Bryggeri
@KockJohan

Övriga världen (max 6 st)
@Mattias S
@Crist(al)ian 77
@Magikern

Reservlistan:
@Bror
@Deppodi
@MD
@Kaminen_Magnus

Om ingen mer från "övriga världen" (ej Stockholm) anmäler sig innan slutet på veckan så fyller vi ut platserna med stockholmarna på reservlistan. Om någon av de som listas har ändrat sig så är det ett bra tillfälle att meddela det så snabbt som möjligt. :)

Är jäkligt taggad att prova vin med er 08:eek:r!
 
Last edited:
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Tyvärr så måste jag skjuta ut mig. Jag ska tydligen vara i Visby då...
Trist! :(

Uppdatering...

Anmälda hittills:

Stockholm (max 6)
@Bearman
@thunberg
@Bror (ersätter @kayaker)
@Deppodi (ersätter @Daniel B)
@Innertällmo Bryggeri
@KockJohan

Övriga världen (max 6 st)
@Mattias S
@Crist(al)ian 77
@Magikern

Reservlistan
@MD
@Kaminen_Magnus

Om ingen mer från "övriga världen" (ej Stockholm) anmäler sig innan slutet på veckan så fyller vi ut platserna med stockholmarna på reservlistan. Om någon av de som listas har ändrat sig så är det ett bra tillfälle att meddela det så snabbt som möjligt. :)
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Eftersom det var högst oklart om jag fick en plats så bokade jag in lite semester, så jag får lämna över min plats till näste man i Stockholms reservlista, vilket borde bli @Deppodi! Synd, men så blir det ibland!
 
Toppen