Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Sverige den 3/9 2016 (Stockholm)

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
För övrigt: Allt tyder ju på att samtliga stockholmare som visat intresse får plats, dessutom är det ytterligare en plats ledig totalt. Var därför inte blyga att anmäla ert intresse. Övriga världen är tydligen väldigt dåliga på att få tummen ur. Vi har dessutom ingen utanför Göteborg i den poolen!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Nu får vi dessvärre slå samman Stockholm och övriga världen för när vi summerar listan så kan vi konstatera att det har blivit lite avhopp det sista. Vi har sagt max 12 personer. Det är bara att ta för sig av de platser som finns kvar.

Deltagare:

Anmälda hittills (med några obekräftade):

@Bearman
@thunberg
@Innertällmo Bryggeri
@Mattias S
@Crist(al)ian 77
@Magikern
@MD
@Kaminen_Magnus

Intresserade:

@Asplund

Är intresserad om man kan få lite mer info om hur det går till
Det är inte konstigare än att varje medlem tar med sig ett vin av bättre slag som man inte behöver skämmas för och så dricker vi dessa viner ihop så blint som vi lyckas få till det. Prismässigt så är det lite upp till var och en, men huvudvinet bör åtminstone kosta minst 300 kr (bonusvin kan kosta vad som helst och är frivilligt att ta med sig), men snittet tenderar att hamna en bit över denna kostnad vanligtvis. Kommer själv ha med mig ett riktigt bra bubbel som bonus och ett knakelibrakarrödvin. Totalt värde lär väl hamna på någon tusenlapp i mitt fall, men som sagt, det är inte kostnaden i sig som är i fokus, men för den som inte har varit med förr så kan det vara bra att få en känsla av hur vi brukar tänka på dessa träffar. :)

Vit, rött, starkvin eller bubbel är valfritt då det uttalade temat är WOTN (Wine Of The Night), vilket innebär att temat är att försöka ha med sig ett vin som lyckas bli kvällens bästa vin, typ.
 
Last edited:

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Även min medverkan är högst osäker då jag är bortrest den veckan så räkna bort mig.

Möjligtvis kan jag åka direkt till Stockholm istället för Götlaborg.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Måste tyvärr meddela att jag inte kan komma :((jättekort varsel). Har verkligen sett fram mot detta och att träffa er för första gången och vinet är köpt m.m. Men jag är tvungen att jobba i helgen. Grymt besviken!!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Lite bilder från igår :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Magikern

Medlem
Tack för en kanonprovning. :)

Pontet-Canet 2003 var WOTN för min del.

Var rätt nöjd med Bourgognen jag tog med. 5 månaders varmlagring gjorde nog lite skillnad.
 
Toppen