Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

casanova di neri tenuta nuova brunello di montalcino 2006?

Magikern

Medlem
Någon som provat detta vinet?

Har provat några billiga Brunellos från bolaget t.ex. Val Di Suga och Ugolforte men tyckte ingen av dem var något speciellt. De funkade till rätt mat men de var lite väl tunna tyckte jag.

Undrar om de är värt att direktimportera Casanova Di Neri Tenuta Nuova.

Antar att det är en himmelsvid skillnad mellan Val Di Suga 2007 och detta vinet.
 

chambertin

Medlem
SV: casanova di neri tenuta nuova brunello di montalcino 2006?

Magikern skrev:
Någon som provat detta vinet?

Har provat några billiga Brunellos från bolaget t.ex. Val Di Suga och Ugolforte men tyckte ingen av dem var något speciellt. De funkade till rätt mat men de var lite väl tunna tyckte jag.

Undrar om de är värt att direktimportera Casanova Di Neri Tenuta Nuova.

Antar att det är en himmelsvid skillnad mellan Val Di Suga 2007 och detta vinet.
Har inte provat den tyvärr men sneglat lite på 2007 av samma vin.

Du lär nog dock få betala lite extra för Neris 06:a pga Sucklings 100p skulle jag tro.

Det här är nog i en annan dimension än Val di Suga som ju ärligt talat inte brukar vara ett speciellt bra vin.

Galloni har gett Neris 07:a ung samma poäng som 06:an men beskriver 2007 i ngt mer positiva termer (nyanser dock).
2007 finns ju på BS för 599:- så varför inte börja där och sampla en flaska innan du beställer utomlands ifrån.
Priserna i EU på 06:an verkar ju ligga runt 70€+skatt vad jag kunde se och 07:an runt 50€.
 
Trådskapare
M

Magikern

Medlem
SV: casanova di neri tenuta nuova brunello di montalcino 2006?

chambertin skrev:
Galloni har gett Neris 07:a ung samma poäng som 06:an men beskriver 2007 i ngt mer positiva termer (nyanser dock).
2007 finns ju på BS för 599:- så varför inte börja där och sampla en flaska innan du beställer utomlands ifrån.

Beställde en direkt, skulle gissa att den kommer att ta slut inom några veckor på sb. De är nog ett vin som många vinfantaster med begränsad plånbok siktar in sig på ganska fort.

Antar att den är rätt lik 06:an? Ingen risk för någon tunnelfas om man öppnar den idag eller?
 
Toppen