Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Diskussion i 'Vin' startad av Referee, 26 mars 2009.

1. Referee

Referee Medlem

2. Elvis

Elvis Medlem

SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Den där Brut Bar måste testas. Om det är i Prinsens regi så finns det gott hopp om bra mat.

3. CH

CH Medlem

Jag var inbjuden till invigningen av Juhlins klubb I Göteborg men kunde inte gå eftersom jag korkat nog hade lovat bort mig på annat.
    Men vad gör väll det, jag tycker det ska bli jätteroligt att få gå på examenskalas med frukt bål, kall buffe, bib, sånghäften och spex.

4. kayaker

kayaker Cyklist

Trevligt med RJ:s klubb även i Göteborg men jag vet inte om jag är tillräckligt intresserad...

5. anders

anders Medlem

Hastigt sjuk... eller säg bara som det är, något bättre dök upp. Funkar så vida du inte har ett arv att vårda...

6. CH

CH Medlem

Nej det finns inget arv att vårda där men personen i fråga är kvinna och det släktet har en tendens att vara långsinta av sig.
    Jag har i alla fall anmält mig till invigningen oavsett så jag har en plan B fall hennes kalas kommer bli en fullständig katastrof.

7. Elvis

Elvis Medlem

Att studentskor i vita klänningar lockar mer än Richard Juhlin är inte helt oförståeligt. 8)

8. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Valet är givet - jag skulle välja Julle!! Men så föredrar jag gammalt och vällagrat före ungt.

Säg du har blivit ombedd att delta och att u harsvårt att säga nej till en av världens fämsta inom champagne!

9. Orpale

Orpale Medlem

Är det någon från forumet som kommer bli medlem i Juhlin klubb i GBG. Ni som är medlemmar i Stockholm hur tycker ni medlemskapet har varit? Hur är provningarna vilken typ av flaskor brukar han gå igenom varje månad? Framförallt är det prisvärt?

10. v_skogh

v_skogh Medlem

Någon som har en vinlista från Champagnebaren i GBG?

11. Referee

Referee Medlem

Osäker på om det finns någon vinlista från Gbg än då Champagneklubben skall ambulera mellan fyra olika ställen. Har Champagneklubben ens kommit igång med sin verksamhet? Jag har inget mer sett än det jag länkade till i första inlägget.

12. CH

CH Medlem

13. Orpale

Orpale Medlem

Vet att de startar nu på lördag i den nya lokalen. En tjej kompis skall tydligen jobba som servitör där då.

14. Jos

Jos Medlem

Du sa prisvärt ;D

15. CH

CH Medlem

;D
    Finns det någon värre svordom?

16. Orpale

Orpale Medlem

Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?

17. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

De e enkelt....
    We just don´t do the "prisvärt" här... ;D

18. Krug88

Krug88 Medlem

Hahaha ;D

19. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

För att förklara saken lite utförligare så gillar de flesta av oss här inte hur ordet "prisvärt" används i dagspressen när det gäller viner. Vi är ganska överens om att det används för billigare (och därmed enklare) viner, som i regel premieras över de riktigt bra (och kostsammare) vinerna, vilket inte faller oss i smaken.

Men, gott folk, jag antar att vi får förlåta Orpale för den här gången. ;)

20. v_skogh

v_skogh Medlem

Varför?
    Jag har aldrig blivit förlåten för mina synder.

Dela sidan