Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne Damien Hugot

Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Beställde både 06 och 08 igår.
Nu står det att min flaskor är makulerade?

Jag beställde idag, försökte tidigare i veckan men fick fel-rapport

Min beställning ligger också som makulerad
Får be om ursäkt för det inträffade men flaskorna rapporterades inte in förrän i onsdags på vårt lager pga av att transporten inte kom fram förrän då mot utlovade måndag.
Alla ordrar som kom in före (dvs på måndag eller tisdag) blev då tyvärr automatiskt makulerade av ordersystemet hos vår lagerhållare.
Får tyvärr be er lägga om ordrarna eller ringa ert SB och be dom beställa om samma order.
Det finns i all fall gott om flaskor på lager nu och sedan i onsdags så makuleras inga ordrar.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Får be om ursäkt för det inträffade men flaskorna rapporterades inte in förrän i onsdags på vårt lager pga av att transporten inte kom fram förrän då mot utlovade måndag.
Alla ordrar som kom in före (dvs på måndag eller tisdag) blev då tyvärr automatiskt makulerade av ordersystemet hos vår lagerhållare.
Får tyvärr be er lägga om ordrarna eller ringa ert SB och be dom beställa om samma order.
Det finns i all fall gott om flaskor på lager nu och sedan i onsdags så makuleras inga ordrar.
Check!
 

Jos

Medlem
Får be om ursäkt för det inträffade men flaskorna rapporterades inte in förrän i onsdags på vårt lager pga av att transporten inte kom fram förrän då mot utlovade måndag.
Alla ordrar som kom in före (dvs på måndag eller tisdag) blev då tyvärr automatiskt makulerade av ordersystemet hos vår lagerhållare.
Får tyvärr be er lägga om ordrarna eller ringa ert SB och be dom beställa om samma order.
Det finns i all fall gott om flaskor på lager nu och sedan i onsdags så makuleras inga ordrar.
Beställt!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Får be om ursäkt för det inträffade men flaskorna rapporterades inte in förrän i onsdags på vårt lager pga av att transporten inte kom fram förrän då mot utlovade måndag.
Alla ordrar som kom in före (dvs på måndag eller tisdag) blev då tyvärr automatiskt makulerade av ordersystemet hos vår lagerhållare.
Får tyvärr be er lägga om ordrarna eller ringa ert SB och be dom beställa om samma order.
Det finns i all fall gott om flaskor på lager nu och sedan i onsdags så makuleras inga ordrar.

Det har sagts förut, men värt att nämnas igen. Kul med en aktiv leverantör på forumet! Snabba och kvalitativa svar. Uppskattas!
 

Asplund

Medlem
Min beställning verkar sb själv ha ordnat upp

Kul att det finns lite var tvungen att vara lite försiktig nu på första ordern
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Beställde både 06 och 08 igår.
Nu står det att min flaskor är makulerade?
Man måste älska Bolaget!
Eftersom första ordern blev makulerad gjorde jag en till order med samma flaskor + lite extra.
Nu visar det sej att första ordern ändå har skickats (den makulerade) och den andra ordern
blivit skickad till Gävle (bor i Stockholm)
Förundrad ringer jag kundtjänst och frågar vad som händer? Får då till svar att dom skriver makulerad
om ordern är försenad?, på frågan varför ingen hört av sej så till mej är svaret...vet ej.
Sen går det tydligen inte att skicka flaskorna från Gävle till Kungens Kurva, så om jag vill ha dom extra flaskor jag beställt
måste jag göra om den beställningen.
Man måste vara utrustad med tålamod när man sysslar med vin i Sverige.
 
Last edited:

Jos

Medlem
Underbart... Samma här, jag la en ny då det stod makulerad på min men nu kom den i alla fall så då måste jag nu avboka den nya beställningen.
 

kayaker

Cyklist
Makulerad = försenad alltså, storslaget :)
Inte alltid. Jag har fått tre makulerade ordrar på sistone. Den första blev verkligen makulerad medan den andra bara blev lite försenad. Den tredje står både som makulerad och att den finns i butik sedan igår. Den beställningen la jag 15/8.
*suck*
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Inte alltid. Jag har fått tre makulerade ordrar på sistone. Den första blev verkligen makulerad medan den andra bara blev lite försenad. Den tredje står både som makulerad och att den finns i butik sedan igår. Den beställningen la jag 15/8.
*suck*
Haha! Det här är ju än större storslaget än vad jag kunde ana.
Logiken är att det inte finns någon logik.
 
Toppen