Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne Damien Hugot

HJF

Medlem
Noterade att Hugots NV på magnum var tillfälligt slut när jag skulle beställa. Antar att det alltså är bas 2010 som dyker upp härnäst på magnum? Några uppgifter om när den kommer bli tillgänglig via SB? Hur är deras 2010 jmf tidigare bas på 2008 som ju var mycket trevlig?
 
Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Ja N/V mgnum (bas -08) är slut så vitt jag vet (om inte Damien hittar några fler flaskor i gömmorna).
Bas -10 är mycket riktigt det som kommer härnäst.
Vi kommer att ta hem den vid nästa leverans från Damien (vilket jag inte riktigt vet när det blir just nu).
Jag har bara provat bas-10 en gång och tyckte den var ganska lik bas -08 men ngt lägre syra och en aning mer utveckling. Husstilen känns igen tycker jag.
 
Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Vilka av Damien Hugots finns på lager just nu?
Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):
  1. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2013 (70%) och resten (30%) är från 2012. Dosage 8g/l. Deg Maj 2016
  2. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 411 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Deg Juni 2015
  3. Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 487 :-
    En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin då basvinet uteslutande är från 2009 men detta står inte på etiketten. Dosage . Deg Nov 2015.
 

epeb

Medlem
Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):
  1. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2013 (70%) och resten (30%) är från 2012. Dosage 8g/l. Deg Maj 2016
  2. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 411 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Deg Juni 2015
  3. Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 487 :-
    En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin då basvinet uteslutande är från 2009 men detta står inte på etiketten. Dosage . Deg Nov 2015.
Tackar för informationen.
Då får jag slänga in en beställning :)
 

epeb

Medlem
Just nu finns det följande på lager (beställningsbart via BS):
  1. Champagne Damien Hugot Brut Blanc de Blancs (750ml), Nr 77197, Pris : 315 :-
    En blanding på ca 2/3 Chouilly och 1/3 Cramant. Basåret är 2013 (70%) och resten (30%) är från 2012. Dosage 8g/l. Deg Maj 2016
  2. Champagne Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs Millésime 2008 (750ml), Nr 77171, Pris : 411 :-
    En ren Cramant från Damiens äldsta stockar i södra delen av kommunen. Dosage 3,5g/l. Deg Juni 2015
  3. Champagne Damien Hugot Grand Crû Vieilles Vignes Brut Blanc de Blancs , Nr 77269, Pris : 487 :-
    En blandning av de äldsta stockarna från de bästa lägena i Chouilly och Cramant. Lagrad i 6mån på använda barriques från Bourgogne. Egentligen ett årgångsvin då basvinet uteslutande är från 2009 men detta står inte på etiketten. Dosage . Deg Nov 2015.
Efter att 2 ggr inom 2 veckors tid ha beställt ett flertal Damien Hugot nr. 77197, så får jag varje gång från SB meddelandet:
"Hej, 77197 Damien Hugot BdB 315.00kr är tillfälligt slut hos leverantören och vi saknar information om när bla bla... osv."

Nu undrar jag, är det tillfälligt slut eller är det SB som inte har inte ordning på grejerna?
Man blir lite less på att beställa via SB när det sällan fungerar smärtfritt.
 
Trådskapare
Cavisten Vinhandel

Cavisten Vinhandel

Leverantör
Efter att 2 ggr inom 2 veckors tid ha beställt ett flertal Damien Hugot nr. 77197, så får jag varje gång från SB meddelandet:
"Hej, 77197 Damien Hugot BdB 315.00kr är tillfälligt slut hos leverantören och vi saknar information om när bla bla... osv."

Nu undrar jag, är det tillfälligt slut eller är det SB som inte har inte ordning på grejerna?
Man blir lite less på att beställa via SB när det sällan fungerar smärtfritt.
Hej @epeb,
Det verkar som att vår lagerleverantör felaktigt har kopplat den artikeln (77197) till 2006 Damien Hugot Extra Brut som ju mycket riktigt är slut. Eftersom vi sällan (eller aldrig) får info när sådant här händer så har vi tyvärr inte kunnat korrigera felet.

Vår lagerleverantör bytte order- och lagersystem för några veckor sedan och troligen gick det snett då.

Ber så mkt om ursäkt för strulet och återkommer så snart jag vet att felet är rättat så att du (om du inte tröttnat förstås) kan lägga om din order.
 

Elvis

Medlem
Beställde tre flaskor Damien Hugot Vieilles Vignes Blanc de Blancs Brut från beställningssortimentet men fick sms från Systembolaget att den är slutsåld. Kommer det in fler, @Cavisten Vinhandel? Jag provade den i Champagne förra helgen och tyckte att den var fantastisk!
 

Skaggs

Medlem
Ska ner till Epernay om en månad och hade gärna besökt Hugot och provat lite. Någon som vet om de tar emot besök, hur väl engelska står sig och ev någon kontaktuppgift och adress (hittar inget som verkar stämma helt).
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ska ner till Epernay om en månad och hade gärna besökt Hugot och provat lite. Någon som vet om de tar emot besök, hur väl engelska står sig och ev någon kontaktuppgift och adress (hittar inget som verkar stämma helt).
Damien Hugot, 13 Allee de la Cote des Blancs (ligger i utkanten av Epernay)
contact@champagne-damien-hugot
För besök måste du boka, engelska funkar.
 

HJF

Medlem
Ja N/V mgnum (bas -08) är slut så vitt jag vet (om inte Damien hittar några fler flaskor i gömmorna).
Bas -10 är mycket riktigt det som kommer härnäst.
Vi kommer att ta hem den vid nästa leverans från Damien (vilket jag inte riktigt vet när det blir just nu).
Jag har bara provat bas-10 en gång och tyckte den var ganska lik bas -08 men ngt lägre syra och en aning mer utveckling. Husstilen känns igen tycker jag.

Någon uppdatering kring champagnerna från Damien Hugot? Noterade att samtliga nu är slut i lager på SB...
 

LeChat

Medlem
Någon uppdatering kring champagnerna från Damien Hugot? Noterade att samtliga nu är slut i lager på SB...
Det skulle vara roligt att veta om man kommer kunna beställa Damien Hugot champagner igen. Det är rättså tyst. Har Cavisten Vinhandel slagit igen butiken?
 

jrick

Medlem
Det skulle vara roligt att veta om man kommer kunna beställa Damien Hugot champagner igen. Det är rättså tyst. Har Cavisten Vinhandel slagit igen butiken?
Jag provade att maila dem för en vecka sedan, när jag såg dig skriva det här. Inget svar ännu.
 

rs14

Medlem
Verkar skumt. De var ju ganska duktiga på att uppdatera info om Hugots viner här tidigare men nu har det varit tyst ett bra tag. Har man lagt ner så hoppas jag någon annan importör kan ta över agenturen, gärna någon mindre aktör typ Conveija, Vin till mat etc. Vore jäkligt synd om de inte längre kan köpas här i landet.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag skulle gissa på det här med semester.. Små företag är ju oftast mer påverkade av sådant, vilket kan leda till längre svarstider! :)
 
Toppen