Champagne-hjälp

Diskussion i 'Vin' startad av Sveprod, 26 juli 2013.

1. Sveprod

Sveprod Medlem

Kommer inom kort att bli pappa för första gången och då ska det bjudas på lite champagne till släkt och vänner. Det betyder att plånboken ber om tips från hyllorna för knegarlöner.. De allra bästa tipsen blir det någon enstaka av för närmaste familjen men kompisarna som jag gärna utmanar på något bättre än de vanligtvis dricker, behöver jag hjälp med..

2. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

SV: Champagne-hjälp

snackar vi bolaget och billigaste drickbara säger jag Pannier.

3. Magikern

Magikern Medlem

Finns Saint Gall 2004 fortfarande känns det som ett klockrent val under 300 sträcket. Tvivlar dock på att det finns några 2004:eek:r kvar.

4. SV: Champagne-hjälp

Jag tycker att Palmer Brut är helt ok i det lägre prissegmentet.

5. Sveprod

Sveprod Medlem

Tackar för tipsen! Får se om jag tom får tag i en att smaka innan det är dags..

6. Magikern

Magikern Medlem

7. kayaker

kayaker Cyklist

Satsa på en bra odlare. Bl.a. Bernard Hatté, Serge Mathieu, Paul Bara och Tarlant kan jag själv gå i god för. Henriet-Bazin är inte fy skam heller om du kan tänka dig ett sexpack.

8. perpro

perpro Medlem

Jag måste slå ett slag för Jos(?) gamla tips Chanoine 1995, som finns kvar som dolt nummer. Jag har bjudit på den och den är alltid uppskattad, framför allt bland personer med mindre mogen-Champagne-erfarenhet. Jag är på semester nu och hittar inte artikelnumret, men jag har postat det tidigare, och det finns på... Öhm... Samplex AB:s? hemsida. Åtminstone för någon vecka sedan.

9. Tristanqx

Tristanqx Medlem

Köpte 3 flaskor, alla med korkdefekt.
    Fler som haft det problemet?

10. moos

moos Medlem

Köpte 3 flaskor, den ena bättre än den andra. Tråkigt med kork, för det är/var en mycket god skumpa.

11. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Två av tre var korkade för mig. Känns som det problemet borde varit känt då så pass många var korkade

12. Sveprod

Sveprod Medlem

Någon som vet något om de som släpps nu 1:a augusti på monopolet? Något helt nytt kunde ju vara kul och passande..

13. chamkat

chamkat Medlem

Bruno Paillard för 549 kr skulle jag satsa på i så fall. Jag har inte provat de andra två men skulle spontant vara frestad av Paul Dethune..

14. Julius

Julius Medlem

För 189:- får du ett riktigt prisvärt vin. Beaumont des Crayères Grande Réserve Brut (nr 7891)
    http://bit.ly/1ckD9Hh

15. Joakim

Joakim Medlem

Paul Dethune, cuve prestige, är ett "fynd" överhuvudtaget och framförallt för det priset. Drack den förra helgen. Begynnande mognad, bra balans och smak av sviskon, smör, grapefrukt och mandel. Perfekt balans. ( Det ryktas att huset sålde mycket billigt, därför det låga priset)

16. Sveprod

Sveprod Medlem

Har faktiskt kollat in Paul Dethune'n så då får man väl slå till på den då:)

17. MartinE

MartinE Medlem

Grattis till nedkomsten!

Bruno Paillard Blanc de Blancs 2002 är säkert ett fantastiskt vin - om fem-åtta år. Ska du bjuda på något idag tycker jag du ska välja något som är mer utvecklat! Ett mycket bra alternativ för 339 kr är 2004 Michel Gonet Cuvée Prestige! Har du tur kan du kanske fortfarande hitta en flaska av 2005 André Jacquart Experience Blanc de Blancs - då är det ett ännu bättre val för några tior till!

18. Magikern

Magikern Medlem

19. Joakim

Joakim Medlem

20. Joakim

Joakim Medlem

Ja, det är den som Din tråd länkar till.

Dela sidan