Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne i Nice

CH

Medlem
Om några helger är det kickoff resa till Nice med grabbarna och under tiden man är där lär det väll bli en del gott att äta och dricka.
Jag har aldrig tidigare varit där och undrar om någon har en rekomendation på någon lämplig champagne/vin butik där man kan hitta lite rariteter? samt någon resturang man inte bör missa?

Hur ligger prisnivån förövrigt i Frankrike på champagne? är det samma som systemet?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Champagne i Nice

CH skrev:
Om några helger är det kickoff resa till Nice med grabbarna och under tiden man är där lär det väll bli en del gott att äta och dricka.
Jag har aldrig tidigare varit där och undrar om någon har en rekomendation på någon lämplig champagne/vin butik där man kan hitta lite rariteter? samt någon resturang man inte bör missa?

Hur ligger prisnivån förövrigt i Frankrike på champagne? är det samma som systemet?

Angående restaurang:

Testa Chantecler på Hotell Negresco.

http://www.hotel-negresco-nice.com/tele ... otonde.pdf

Det var ett bra tag sedan jag var där men vad jag minns hade de en mycket bra vinlista och maten är superb.
 

R.P

Medlem
SV: Champagne i Nice

Missa inte Petite Maison, det är också en galet bra restaurang. Det är inga direkt svinerier på priserna på Champagne i Nice vad jag kommer ihåg. Glöm inte att dricka en massa bra rosévin när du är därnere, det har dom ett ofantligt utbud av. Jag handlade oftast på vinbutik Nicholas, det är en kedja som har rätt många butiker i Nice, om dom inte har det du efterfrågar så ringer dom runt och kollar dom andra butikerna. Finns inte vinet i Nice så brukar dom kunna ta in från centrallagret på ett par dar. Glöm inte sen att åka till urmysiga Antibes och kanske över gränsen till San Remo för en bra pasta, kommunikationen med tåg är väldigt bra och billig. Jag avundas dig, det var ett tag sen man var i Nice nu.

edit, restaurangen: http://www.lapetitemaison-nice.com
 
Toppen