Champagne till nyår för en nybörjare.

Diskussion i 'Vin' startad av rico90, 8 december 2010.

1. CH

CH Medlem

SV: Champagne till nyår för en nybörjare.

Det verkar som min inbjudan kommit bort i posten, antar att det är ok att jag dyker upp?

2. bmf

bmf Medlem

Ursäkta mitt offtopic-inlägg

Chambertin: Hur tolkar man deg-datum på D-V Prestige?

3. chambertin

chambertin Medlem

Det finns inget om deg-datum på etikett eller kork vad jag vet.
    Jag har köpt mina på plats hos D-V och frågade helt sonika när dom var deggade och har sedan skrivit det på etiketten själv.
    Sannolikt är dom Préstige du köper nu på SS deggade -10. Sedan vet jag inte när på året som D-V brukar byta cuvée vilket kanske betyder mer ännu deg-datum.

4. chambertin

chambertin Medlem

;D

5. Per Stade

Per Stade Lege artis

SV: Champagne till nyår

Nyår?
    Jag har fullt jobb med att planera vilka champagner vi skall dricka på julafton.

6. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Jag tror du la alla inbjudningarna på taket på bilen emedan du använda värmesprayen för att få upp låset på bildörren 8)
    ....sedan for du iväg... med inbjudningarna virvlande efter dig i fartvinden. Därför CH och även jag nu måste bekymra oss med egna planer för nyår *suck*.

Kul du delgav oss menyn. Jag har tankar ikring att förts ha liten ankleversnitt som tilltugg till välkomstskålen. Till förrätten marulkskind och pilgrimsmussla (ngn som har förslag på tillbehör som matchar PP 2002 och nämnda käk?).
    Varmrätten blir en symfoni på vilt och lamm (eller så kallar man det mixgrill), rotchips, quinoa och maffig sås. Château Pedesclaux 2004 och kanske något mer.
    Ostar på det innan dessert som är tänkt att vara chokladig och ngt syrligt fruktig.

Dela sidan