Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneproducenter med övernattning

Sveprod

Medlem
Håller på att planera min jungruresa till champagne med familjen (sambo och ett småbarn)
Försöker mig på en genväg hör och undrar vilka producenter som har möjlighet för övernattning? Vi siktar gärna in oss på mindre gårdar med personlig prägel, och vi kommer inte att flyga runt för att hinna med massor med besök. Ett per dag och vi planerar att stanna där 4 nätter. Har mailat Paul Dethune och väntar på svar men är i övrigt öppen för förslag och rekommendationer.
// Karl-Johan
 

Wenner

Medlem
Spenderade nyligen tre nätter hos Roger Brun i AY (Logis des Pressures).
Mycket lyckat. Enkelt med bilen.
Philippe är mycket hjälpsam och rolig att prata med.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Håller på att planera min jungruresa till champagne med familjen (sambo och ett småbarn)
Försöker mig på en genväg hör och undrar vilka producenter som har möjlighet för övernattning? Vi siktar gärna in oss på mindre gårdar med personlig prägel, och vi kommer inte att flyga runt för att hinna med massor med besök. Ett per dag och vi planerar att stanna där 4 nätter. Har mailat Paul Dethune och väntar på svar men är i övrigt öppen för förslag och rekommendationer.
// Karl-Johan
Goutorbe i AY
Isselee i CRAMANT
Paul Clouet i BOUZY
Vessele i BOUZY
Soutrain AMBONNAY
Selosse i AVIZE
Guy Charbaut i MAREUIL SUR AY
Det finns många fler......
Du kan också söka på www.gites-de-france-champagne-ardenne.com
Om ni bokar besöken i samma by hinner du enkelt med 2-3 besök per dag. Tänk också på att det inte finns restauranger i alla byar i Bouzy kan du bo hos 3 (kanske fler!) odlare samt ytterligare ett B&B men ingen restaurang medans Mesnil sur Oger erbjuder 2 restauranger.
 
Trådskapare
S

Sveprod

Medlem
Då har vi bokat in oss två nätter var hos Eric Isselin och Guy Charbaut. Ska nu se vilka andra producenter som vi kan tänka oss besöka:) Tack för tipsen.
 
Toppen