Champagneprovning i Göteborg 25 april

Diskussion i 'Övrigt' startad av MartinE, 10 april 2014.

1. MartinE

MartinE Medlem

Vi är några glada som kommer att anordna en liten champagneprovning med mat på Wasa Allé (Vasagatan 24) i Göteborg, fredagen den 25 april 18:30. För den som är intresserad att vara med, så finns det fortfarande ett par platser kvar! Kostnaden kommer att landa på ca 1 200 - 1 400 kr/person, beroende på hur många vi blir.

Vi kommer att dricka följande viner:

Första flighten
    Marguet Grand Cru But Millesime 2004
    Eric Rodez Blanc de Noirs Grand Cru

Andra flighten
    Salon 1999
    Krug 2000

2. CH

CH Medlem

Synd att man redan bokat upp den dagen med annat. Hade gärna varit med annars.

3. Livermore

Livermore Medlem

Synd att man inte bor i Göteborg, har fortfarande inte provat Salon eller Krug :nagelbitare:

4. MartinE

MartinE Medlem

Det går tåg till Göteborg! ;)

5. Livermore

Livermore Medlem

hehe sant. Det tar väl sådär 16 timmar utan försening från där jag bor skulle jag tro, och eftersom det är SJ så kommer det garanterat vara försenat med minst 5 timmar :usch:

När jag förflyttat mig närmare Stockholm, vilket förhoppningsvis sker inom snar framtid, då hoppar jag på tåget till Göteborg så fort det vankas Champagneprovning :)

6. Mattias S

Mattias S Administratör

Känner mig väldigt manad att vara med, både som vinnörd, men även då jag begåvats med att bo i rätt stad. För en som inte är Champagne-nörd så är det dock i dyraste laget, men om man någon gång skall "upptäcka" storheten så är det kanske på en sådan här provning. Klurigt... *river mig i skägget*

7. MartinE

MartinE Medlem

Jag kan ju passa på att tillägga att vinerna köps in från SB och det enda som tillkommer är ett litet påslag av restaurangen samt priset för maten (360 kr per person för sex smårätter). Det är med andra ord så nära självkostnadspris som möjligt! :)

Skumpagne gillar detta.

Dela sidan