Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

chateau latour 2009

Mattias Schyberg

Administratör
Hej, tycker ni man ska lagra en chateau latour 2009 pauliac & dom perignon 1999?
Chateau Latour bör absolut må bra av att lagras en hel del, skulle nästa vilja påstå att det skulle vara väldigt synd att öppna den innan närmare 10 år. Dompan är jag mer osäker på med tanke på att den redan har lite ålder, men den klarar säkert mer, men borde vara lysande att öppna redan nu (har ingen koll på årgången).
 

Vino fino

Medlem
Ja herregud. Du kan fortfarande dricka briljant Latour från tidigt 1800-tal, drygt hundra år innan Dom Perignon (varumärket alltså) ens hade påtänkts.

Bubblet kan du ha eller mista, men Latour kan du stoppa undan och låta dina barn-barn-barns-barn ärva. Jag sparar mina till pensionen.
 

Skrutt

Medlem
Grattis! Det enda jag hellre skulle vilja ha än 2009 Latour är 2010 Latour. Tyvärr delar inte alla i min närhet mina prioriteringar utan pratar om renoveringar, resor, nya datorer, pålägg på mackor, smör på mackor...
 

gece

Man vänjer sig.
Grattis! Det enda jag hellre skulle vilja ha än 2009 Latour är 2010 Latour. Tyvärr delar inte alla i min närhet mina prioriteringar utan pratar om renoveringar, resor, nya datorer, pålägg på mackor, smör på mackor...
Bröd till mackor...
 
Toppen