Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Nenin, Pomerol 1995

Som rubriken lyder, jag undrar vad ni har för åsikter om detta vinet om någon nu har det? O vad är det värt i runda slängar? Jag tror runt 700kr flaskan men är lite osäker...hoppas jag fyndade iaf!

Sen undrar jag även vad ni tycker om Chateauneuf DU Pape reserve-Roger Sabon millésime 2007?

Har endast testat Du pape'n den är ju självklart god, men jag är dessvärre inget stort fan av franska viner än så länge så jag tror inte att jag uppskattar den till fullo.
 

Krug88

Medlem
SV: Chateau Nenin, Pomerol 1995

Jag hade lite Nenin 95:eek:r för länge sedan, tror jag gav runt 250kr för dem.
Ett helt ok vin då, men Nenin började inte rycka upp sig förrän årgång 97.

Tror inte att det finns något speciellt värde på det, är däremot nog dags att dricka upp snarast...
 
SV: Chateau Nenin, Pomerol 1995

Usuallybubble skrev:
Som rubriken lyder, jag undrar vad ni har för åsikter om detta vinet om någon nu har det? O vad är det värt i runda slängar? Jag tror runt 700kr flaskan men är lite osäker...hoppas jag fyndade iaf!
Du får dem för CHF 45 (300SEK) här
 

Krug88

Medlem
SV: Chateau Nenin, Pomerol 1995

Usuallybubble skrev:
haha tråkigt läge! men men förlorade inget iaf..
Om du inte köpte för många behöver det inte alls vara tråkigt.
Har nog inte testat den på 8 år, men det kan nog vara en god mogen pomerol för en billig peng.
Skriv gärna om hur den var när du korkat en.
 
Trådskapare
U

Usuallybubble

Medlem
SV: Chateau Nenin, Pomerol 1995

Testade en Borgogno, Barbaresco riserva från 1971 på julafton också, tror inte allt stog rätt till hehe undra om den var värd ngt...aja spelar ingen roll var tvungen!
 

Elvis

Medlem
SV: Chateau Nenin, Pomerol 1995

Välkommen till forumet, Usuallybubble, jag har en känsla av att du kommer att trivas här!
 
Toppen