Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Clouet 1911?

Hej!

Jag har "narrowat" ner mina val av framtida champagneinköp så att det står mellan André Clouets Cuvée 1911 och Henriots 1996. Jag har dock en fråga, om det är någon som vet, om man vet vilka årgångar som blandats i 1911:an, ibland står det typ 95/96/97 och ibland senare årgångar. Om man skulle beställa den hos Bolaget, finns det då något sätt att få reda på detta?

Tack!

Pelle
 

Krug88

Medlem
SV: Clouet 1911?

Krasnojarsk skrev:
Hej!

Jag har "narrowat" ner mina val av framtida champagneinköp så att det står mellan André Clouets Cuvée 1911 och Henriots 1996. Jag har dock en fråga, om det är någon som vet, om man vet vilka årgångar som blandats i 1911:an, ibland står det typ 95/96/97 och ibland senare årgångar. Om man skulle beställa den hos Bolaget, finns det då något sätt att få reda på detta?

Tack!

Pelle
Föreslår att du frågar signaturen "Magnum", han är en mästare på just Clouet.
 
Trådskapare
K

Krasnojarsk

Medlem
SV: Clouet 1911?

OK, då är det nog standard kanske, men om jag beställer den tänker jag fråga om de kan ta reda på det för att vara säkra. En av anledningarna att jag vill prova den är nämligen '96-blandningen, och kanske jämföra den med en annan '96:a i samma prisklass. Som sagt, lite lustigt att de inte skriver ut årgångarna. Hade du tänkt prova den snart, eller ska du vänta? Provar du den, så skriv gärna här eller släng iväg ett meddelande till mig. :)

Ha det!
Pelle
 
Trådskapare
K

Krasnojarsk

Medlem
SV: Clouet 1911?

Ok, tack, den tråden hade jag missat! Jag tar och frågar när jag beställer.

Så, en kväll i framtiden med en Clouet 1911 och en Henriot 1996. Låter det som en bra idé?

Tack igen,
Pelle
 
Trådskapare
K

Krasnojarsk

Medlem
SV: Clouet 1911?

Ah, intressant! Tack för det! Vet du förresten om det som stod ovan, dvs om det är just den versionen som finns på systemet?
 
Trådskapare
K

Krasnojarsk

Medlem
SV: Clouet 1911?

Tack för det! Snackar med bolaget när jag beställer, annars slår jag en signal till leverantören!

Ha det!
Pelle
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Clouet 1911?

Nästa version av 1911 kommer att vara gjord helt på ekfat från Doisy Daene i Barsac och gjord på årgångarna 2003 & 2005 (om jag förstod allt korrekt)

Makalöst bra, fyllig, smakrik med härlig fruktsötma (undrar om det inte är den bästa 1911an dom gjort?)
 
Toppen