Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne i dubbel dubbelmagnum !!

rs14

Medlem
Sjukt literpris. Finns det verkligen de som köper till det priset? Köper man Comtes på vanlig butelj så får man nästan 15 flaskor istället för 8.
 

Elvis

Medlem
Coolt!

Jag har aldrig sett någon större Comtes än magnum. Har de samma snygga flaskform på Methusalem?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Men det blir ju mycket bekvämare när man ska vaska!
Ja, bättre bratshak är förstås utrustade med en travers för ändamålet.
gantry.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Coolt!

Jag har aldrig sett någon större Comtes än magnum. Har de samma snygga flaskform på Methusalem?
Både den vita och roséversionen i 6 l-version (årg 2006) såldes av Franska vinlistan för ett drygt år sedan för 16 995 resp. 21 950 kr. Såg två biffiga trälådor (en av vardera färgen) när de just levererats till en känd vinkällare å Östermalm. Och lådformen indikerade att det var samma flaskform som vanligt, precis som bilden i @thunbergs länk indikerade.
Men jag tror att jag väntar med att köpa till 2008:an kommer... :rolleyes:
 

Trydebull

Medlem
Trådskapare
MagnusH70

MagnusH70

Medlem
Kul! Även om jag inte kommer att slå till så undrar jag hur du lyckades få reda på detta?
Publicerar SB den här typen av lanseringar någonstans? För under Nyheter och lanseringar på hemsidan står det ingenting om den här lanseringen.
Jag har för vana att titta på vad som kommer, bara att välja 'Säljstart' och sätta datumen längre fram. De brukar lägga upp ca 1 vecka i förväg.
 

Segol

Medlem
Både den vita och roséversionen i 6 l-version (årg 2006) såldes av Franska vinlistan för ett drygt år sedan för 16 995 resp. 21 950 kr. Såg två biffiga trälådor (en av vardera färgen) när de just levererats till en känd vinkällare å Östermalm. Och lådformen indikerade att det var samma flaskform som vanligt, precis som bilden i @thunbergs länk indikerade.
Men jag tror att jag väntar med att köpa till 2008:an kommer... :rolleyes:
Vet du när de kommer släppa 2008:an?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vet du när de kommer släppa 2008:an?
It was a joke... :) Men hittar jag Comtes 2008 på magnum snarare än absurdusalem när årgången väl är släppt, slår jag nog till.
Eftersom Comtes produceras i nästan varje årgång och 2007 är en rätt bra BdB-årgång, antar jag att det blir en 2007:a före 2008:an kommer. 2006:an lanserades hösten 2015, men någon 2007:a har jag inte sett till än. Så min gissning är slutet av 2017 eller början av 2018? Såvida de inte för för sig att lansera 2009 före 2008, i likhet med Cristal.
 

Segol

Medlem
It was a joke... :) Men hittar jag Comtes 2008 på magnum snarare än absurdusalem när årgången väl är släppt, slår jag nog till.
Eftersom Comtes produceras i nästan varje årgång och 2007 är en rätt bra BdB-årgång, antar jag att det blir en 2007:a före 2008:an kommer. 2006:an lanserades hösten 2015, men någon 2007:a har jag inte sett till än. Så min gissning är slutet av 2017 eller början av 2018? Såvida de inte för för sig att lansera 2009 före 2008, i likhet med Cristal.
Aha, jag saknar sinne för humor. Särskilt när det gäller riktigt viktiga saker :)

Tack för infon
 
Toppen