Das Börse

Diskussion i 'Övrigt' startad av hampus86, 6 oktober 2008.

1. hampus86

hampus86 Medlem

Svårt att undvika detta ämne för tillfället? Hur påverkas era vininköp av det rådande läget? ;D.

Själv sålde jag allt jag hade förra veckan, vilket jag är glad för. Gick in i HM,Lupe,Pare,Millicom och Swedbank precis innan stängning idag. Ser ut so ett bra drag, då DJ hämtade sig rätt rejält framåt stängning i staterna.

Vad säger ni, skulle jag ha köpt dricka för pengarna istället?

2. Martin

Martin Medlem

SV: Das Börse

exakt,
    En makroekonomisk analys över hur prissättningen av viner kommer att se ut framöver!
    Kan man blanka viner? Kan vi uppfinna ett instrument?
    Spekulera i termin i en nedgång i priset på en låda Petrus -82 i höstens vinauktion?
    Ska man styra om PPM-stålarna till BDX-05?

Eller ska man, helt enkelt, dricka upp hela faderullan innan magsåren gör det omöjligt? ::)

3. hampus86

hampus86 Medlem

Vändningen är nära. Eftersom aftonbladet-nyheter för förståndshandikappade, tydligen precis fått reda på att det råder stor osäkerhet på marknaden(hur man nu kan missa det?), och nu ger råd hur man räddar sina sparpengar, är det solklart att börsen kommer vända upp. Fråga anders, han vet ;D.

4. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Aftonbladet - nyheter för handikappade, slår till igen.

5. SUPRA

SUPRA Bäst

När Salon 1996 släpptes i somras köpte jag 12 flaskor, då jag låg cash och stenhårt trodde att börsen skulle ned.

Jag är rätt säker på att dessa 24.000 kr till dags datum stått sig bättre än i vilken annan aktie eller fond som helst jag hade pekat på. ;)

Och om inte annat kan jag ju spara flaskorna lite till, eller helt enkelt dricka upp innehållet. ;D

Dela sidan