Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

MartinE

Medlem
Sitter själv hemma under kvällens fotboll med lite rökta räkor... Ska man kanske öppna en och se hur den klarar sig över helgen!? Vad för tips har alla forumets Hugot-älskare till en än så länge Hugot-oskuld?

Härlig seger ikväll!

Öppna en – och spara resten i minst fyra år!
 

MartinE

Medlem
Det blev en liten utflykt till Köpenhamn idag! Följande flaskor fick följa med hem:

Benoît Lahaye Violaine 2009
David Léclapart L’Astre 2013
David Léclapart Trépail Blanc 2013
David Léclapart Trépail Rouge 2014
Marie-Courtin Éloquence 2013
Vouette & Sorbée Textures 2014
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Härlig seger ikväll!

Öppna en – och spara resten i minst fyra år!

Tack för tipset! Det blev ingen öppning igår men kanske under sommaren! Ska låta de andra ligga långt ned under annat så jag inte nallar från dem!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tack för tipset! Det blev ingen öppning igår men kanske under sommaren! Ska låta de andra ligga långt ned under annat så jag inte nallar från dem!

-Fast allra först ploppar du förstås 2006an som du varit förutseende nog att beställa innan de tog slut ;)
 

namkrad

Medlem
Dagens inköp inkluderar Deutz Brut Vintage 2010 samt Spiegelau Authentis champagne glas :cool:
IMG_6726.JPG
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
En liten uppdatering av senaste påfyllningen (snart är också garaget fullt:vägg:)
Från Decantalo:
2008 Pintia x2
2010 Protos Gran Reserva x2
2014 Protos Selección El Grajo Viejo x2
2013 Galia x2
2013 Dominio del Águila Reserva x1
2014 Urogallo La Zorrina x1
2012 Torre D Golban Reserva x1 (fick på köpet)
2015 Avancia Godello x6
2014 El Castro de Valtuille Godello x1
Och från släppet 9/6:
2014 Château de la Negly La Falaise x1
2013 Pegau CdP Cuvée Reservée x1
2008 Les Lauves x1
2015 Von Buhl x1
2014 Clonakilla x1 (månadens vin)
Och "normal" påfyllning:
2013 Tempier Bandol x2
2008 Benegas Lynch x2

IMG_0048.JPG
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Guu va ni handlar..

Det ska ni ha ett upprikgt tack för....


...... (av lätt insedda skäl)
 

matage

Medlem
IMG_7645.JPG

Den som lyder råd är vis :)
Det blev två Domaine Yannick Amirault Les Malgagnes enligt rekommendation på bra Cab Franc av @Poussard och väl inne på bolaget fick jag tips om Domaine de La Butte Mi Pente från samma region... så då fick det bli en sån också.
Sen stod det två övergivna magnumflaskor Tempier Migoa, men karaktärsstark som jag är nöjde jag mig med en.
Det där med köpstopp verkar vara min grej....
 
Last edited:

matage

Medlem
En brasklapp om att jag inte druckit vinet i fråga. :oops: Har däremot druckit Le Clos från samma producent och har en Malgagnes 13 i vinförrådet (lär inte öppna på ett par år).
Good enough for me :)
Jag är lite sugen på att testa en redan nu trots att jag VET att det är barnarov. Le Butte verkar enligt CT vara drickfärdig tidigare så jag kanske ska tjuvstarta med den ;)
 

MartinE

Medlem
Pappa fyller 80 och det ska så klart firas! Dessa båda snyggingar har bärgats för ändamålet:

IMG_3549.jpg

Madeiran är plan b ifall portvinet skulle visa sig vara odrickbart. Men om det faller ut väl så sparas madeiran till ett senare tillfälle!

Allt är för övrigt @Daniel A:s fel! Hade han inte bjudit på den högra flaskan i vintras hade jag nog inte blivit inspirerad till att jaga rätt på dessa båda flaskor... :)
 
Fyllde på med ytterligare wine Trade lådor (herve souhaut och pico/occhipinti), trevliga sommarviner. Och blir det över så klarar alla vinerna litet lagring. Sen blev det en Lillian Syrah, en coriolis pinot från antica terra, och mullineux straw wine samt vin santo från capezza årgång 2008, de senare på tips från finvinsfina forumet!
 

Pessoa

Medlem
Fyllde på med ytterligare wine Trade lådor (herve souhaut och pico/occhipinti), trevliga sommarviner. Och blir det över så klarar alla vinerna litet lagring. Sen blev det en Lillian Syrah, en coriolis pinot från antica terra, och mullineux straw wine samt vin santo från capezza årgång 2008, de senare på tips från finvinsfina forumet!
Näst intill skandal att Souhaut-lådorna inte är slut. Nu när jag har köpstopp vill jag inte läsa om att det fortfarande finns kvar lådor.
 

Daniel A

Administratör
Pappa fyller 80 och det ska så klart firas! Dessa båda snyggingar har bärgats för ändamålet:


Madeiran är plan b ifall portvinet skulle visa sig vara odrickbart. Men om det faller ut väl så sparas madeiran till ett senare tillfälle!

Allt är för övrigt @Daniel A:s fel! Hade han inte bjudit på den högra flaskan i vintras hade jag nog inte blivit inspirerad till att jaga rätt på dessa båda flaskor... :)

Wow, vilket köp! Hoppas dessa gamlingar levererar ordentligt!
 
Näst intill skandal att Souhaut-lådorna inte är slut. Nu när jag har köpstopp vill jag inte läsa om att det fortfarande finns kvar lådor.
Jag tänkte också att det var märkligt, därav mina tre inlägg om köp av denna låda senaste månaden (detta blev min tredje souhaut-låda).
 
Toppen