Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
2011 La Scolca Gavi Black Label
2007 Vio Giobatta Pigato di Albenga Ma René
2003 ALTA CIMA 6.330 Premium Reserve
2003 Viñedos Errázuriz Ovalle Marchigüe Private Collection Syrah
2011 Jamsheed Syrah Garden Gully
Dessa fem får sätta korken till ikväll och serveras blint till några vänner. De vita är de antagligen chanslösa på och är med mest för mitt egna glada intresses skull.

Nöp även en 2011 Tenuta delle Terre Nere Etna Prephylloxera La Vigna di Don Peppino vid senaste webblanseringen.
Superbly nice catch!
 

Mmm

Medlem
Vad säger ni champagnenördar, gjorde Mumm bra champagne på 60-talet? Kan få köpa en magnum från 1961 om jag vill. Eller är det noll chans till bra upplevelse?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vad säger ni champagnenördar, gjorde Mumm bra champagne på 60-talet? Kan få köpa en magnum från 1961 om jag vill. Eller är det noll chans till bra upplevelse?
Slå till om fyllnivån, färgen/utseendet och priset är rätt. :)
Mumm gjorde i alla fall usla champagner på 1980-talet och (huvuddelen av?) 1990-talet, men frågan är om de hade kunnat klara sig som ett känt namn om de var usla redan på 1960-talet?
 

Mmm

Medlem
Slå till om fyllnivån, färgen/utseendet och priset är rätt. :)
Mumm gjorde i alla fall usla champagner på 1980-talet och (huvuddelen av?) 1990-talet, men frågan är om de hade kunnat klara sig som ett känt namn om de var usla redan på 1960-talet?

Blev inget köp, ville inte betala 2000 DKK för en flaska med lite låg nivå. Men jag köpte en Krug GC från 80-talet istället för 1200 kr (billigare än på bolaget)... och lite annat också såsom
Calon Segur 1996
Roumier Clos de la Bussiere 2008
Och några flaskor Monsanto Chianti Riserva
(om ni inte gillar Chianti måste ni prova denna!)
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Blev inget köp, ville inte betala 2000 DKK för en flaska med lite låg nivå. Men jag köpte en Krug GC från 80-talet istället för 1200 kr (billigare än på bolaget)... och lite annat också såsom
Calon Segur 1996
Roumier Clos de la Bussiere 2008
Och några flaskor Monsanto Chianti Riserva
(om ni inte gillar Chianti måste ni prova denna!)
Monsantos Monrosso chianti är väldigt trevlig för sitt pris. Riservan har jag inte smakat. Men skall beställa en på studs! :)
 
Toppen