Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De torkade druvornas mästare

Elvis

Medlem
SV: De torkade druvornas mästare

Amarone var nog mer trendigt i Sverige för några år sedan men jag tror fortfarande att väldigt många ”vanliga människor” skulle nämna amarone först om man bad dem ge exempel på riktigt bra rödviner.

För övrigt så stör jag mig inte alls på Carl-Jan. Jag gillar hans entusiasm när han pratar om vin och han är rätt rolig.
 

Jos

Medlem
SV: De torkade druvornas mästare

Elvis skrev:
Amarone var nog mer trendigt i Sverige för några år sedan men jag tror fortfarande att väldigt många ”vanliga människor” skulle nämna amarone först om man bad dem ge exempel på riktigt bra rödviner.

För övrigt så stör jag mig inte alls på Carl-Jan. Jag gillar hans entusiasm när han pratar om vin och han är rätt rolig.
+1
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: De torkade druvornas mästare

Jo, nog var det snarare så att "alla" ville ha Amarone för 5 år sedan eller så? Redan för ett par år sedan tycker jag detta hade börjat förvändas i "Amarone-bashing" i många sammanhang.
 

chambertin

Medlem
SV: De torkade druvornas mästare

Alla tider har ju haft sina trender vad gäller hur vinintresset väcktes.
På 80-talet så var det framför allt Rioja som stod i blickfånget för dom nya vinintresserade. 70-talet hade bjudid spanjorerna på en räcka fina årgångar (-70, -73,-75,-78) och det haglade billiga Grans Reservas över Sverige.
Är man bara det minsta intresserad av vin så upoptäcker man ju snabbt att det finns annat än Rioja, Amarone eller vad nu inkörsporten råkar heta för tillfället.
Spelar ju inte så stor roll hur man hamnar i träsket bara man gör det. ;)

För egen del så blev det efter Rioja snabbt utblickar mot, Bourgogne, Bordeuax, Port m.m och sen var man ju körd (för att inte tala om ekonomin).
 

sunqan

Vinös
Sv: De torkade druvornas mästare

Och det enda man ångrar är att intresset inte vaknade redan på 70-talet :'(

Skickat från min GT-I9100
 
Toppen