Deals

Diskussion i 'Vin' startad av Jos, 3 april 2014.

1. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Likt sveriges ornitologer som har en SMS-kedja som meddelar när och var en ovanlig fågelart har siktats kanske vi borde ha en liknande funktion gällande ovanliga vinflarror och bra deals?

"Alarm Alarm! En Krug till osedvanligt lågt pris har siktats på Arlanda"

Eller via lokalradion?
    "-Och nu ett vintrafikmeddelande; -En Krug har siktats i taxfreebutiken på Arlanda, vi omdirigerar därför all norrgående vintrafik via Teminal fem istället."

StefanAkiko, chambertin, gece och 2 andra gillar detta.
  2. Jos

Jos Medlem

299 euro för 1990 Yquem är ju en bra deal på Millesimes

chambertin gillar detta.
  3. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Gosset Rose magnum 55 € i Epernay

Jos gillar detta.
  4. chambertin

chambertin Medlem

Är det du som säljer ? ;)

5. vintomas

vintomas Bloggare

Nej, det tror jag vore överdrivet, för fågelskådare är ju galna, vilket inte vinnördar är. ;)

fluff gillar detta.
  6. Jos

Jos Medlem

Du får gärna tipsa om affären också, blir inte så användbart för oss andra annars.

7. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Ja, hur skulle DET se ut om alla vinnördar började samlas i stora horder så fort det fanns bra viner till bra priser???

8. Andreas L

Andreas L Medlem

Vart på Arlanda? De nya butikerna är ju rätt kraftigt överprisade...
    art

9. Mattias S

Mattias S Administratör

Jag antar du menar så här? Men inte samlas vinnördar i långa led så fort det släpps något intressant på SB...:rolleyes:
    image.jpg

Last edited: 20 april 2014
    StefanAkiko, gece och Vino fino gillar detta.
  10. Jos

Jos Medlem

Fan, de är ju klart att de inte har alla hästar hemma på Arlanda då de höjt Krug med drygt 90% och därmed är dyrare än SS.... Men 2 500 SEK för Taittinger CdC 2005 är ju bara sinnessjukt!

StefanAkiko, gece och Anders Landström gillar detta.
  11. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Bra nettomarginal på den. Fast Arlanda tänker väl sig att de som handlar champagne inte har koll, dvs, dyrare är bättre.

12. Jos

Jos Medlem

Bildbevis

Bifogade filer:

13. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

WTF !!
    Har det brunnit i proppskåpet ?

Jos och Emanuel gillar detta.
  14. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

vilken terminal på arlanda är den butiken?

15. vintomas

vintomas Bloggare

Man skulle ju vilja klistra dit en hyllkantsetikett från Systembolaget med priset 1200 kronor bredvid...

kayaker och Jos gillar detta.
  16. Jos

Jos Medlem

Femman, den närmst Starbucks

17. Silex

Silex Medlem

Just CdC 2005 lyftes väl fram i en annan tråd som ett fynd på Landvetter flygplats för endast 499kr. De kanske kan börja locka Stockholmsresenärer till att flyga från Göteborg med sådana skillnader.

18. vintomas

vintomas Bloggare

Hmmm... förslag att flyga från Stockholm via Göteborg till utlandet tror jag aldrig att jag sett när jag bokat online hos SAS, så då måste man nog sy ihop ett eget arrangemang. Direktflyg från Landvetter till någonstans utanför EU - då gissar jag att vi bara pratar om Norge?

Förresten, både Arlanda och Landvetter drivs ju av statliga Swedavia. Är det någon som vet om taxfree-butikerna på de två flygplatserna drivs av samma bolag?

19. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

*host*
    -Nu bor ju inte alla i självaste Stockholm om jag får be...
    Den lille i åtminstone vinsammanhang bortglömde byn Kalmar skall faktiskt få ett flyg till just Landvetter i höst och för alla oss som jobbar i Offshore så är Landvetter inte ett helt ovanligt stopp på vägen till det svarta guldet i Norge. Norge som ju i egenskap av den näst sista sovjetrepubliken ligger just utanför EU.
    Jag kan således tänka mig att agera försökskanin och boka via Landvetter enbart för att köpa en kul skumpa men precis som med Krugen på ARN kommer väl denna malplacerade prissättning snart att korrigeras till ett mer DDR-mässigt överpris.

20. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Priset på Comtes de Champagne i Arlandas Taxfree är fortsatt 2499 SEK

Dela sidan