Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Trydebull

Medlem
Jag anmälde intresse mer eller mindre direkt efter det att erbjudandet gick ut med mail men fick tyvärr ingen tilldelning. Någon här som hade bättre tur?
Nej, samma otur. Fick samma mail som dig idag.

Fick hyfsad tilldelning på det som lanserades på SB så får väl vara nöjd med det tills vidare...
 

Trydebull

Medlem
Priserna var mycket bra på SB. I mitt tycke inte alls ovanligt att det är så men det är ju en annan diskussion.

Hur som helst var några av flaskorna andra flaskor än de som gick att köpa på SB...
 

KimHartman

Medlem
Priserna var mycket bra på SB. I mitt tycke inte alls ovanligt att det är så men det är ju en annan diskussion.

Hur som helst var några av flaskorna andra flaskor än de som gick att köpa på SB...

Japp, SB hade riktigt bra priser. Jag hade redan handlat 2015 Hubacker och Kirchspiel från Deutsche Weine när SB släppte så jag köpte aldrig några därifrån. Hade dock varit kul att komma över några av de större pjäserna som fanns i kassen/kistan.

Deutsche Weine säljer för övrigt fortfarande ovan nämnda viner till ganska ok priser. Ingen deal, men kanske är intressant om någon missade SB-släppet.
 

rs14

Medlem
Kanske jag ska kolla upp då jag bet på dessa när de släpptes för ett par veckor sedan. Tack för tips!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Japp, SB hade riktigt bra priser. Jag hade redan handlat 2015 Hubacker och Kirchspiel från Deutsche Weine när SB släppte så jag köpte aldrig några därifrån.
...
Deutsche Weine säljer för övrigt fortfarande ovan nämnda viner till ganska ok priser. Ingen deal, men kanske är intressant om någon missade SB-släppet.
Nja, ovan nämnda viner finns fortfarande upptagna på Deutsche Weines sajt till ganska ok priser. På sidan för respektive vin finns dock texten "Nicht auf Lager", så det är tyvärr inte så att de fortfarande säljer dem...
 

KimHartman

Medlem
Nja, ovan nämnda viner finns fortfarande upptagna på Deutsche Weines sajt till ganska ok priser. På sidan för respektive vin finns dock texten "Nicht auf Lager", så det är tyvärr inte så att de fortfarande säljer dem...

Aj då, där ser man..
 

MagnusH70

Medlem
Idag fick jag meddelande att båda årgångarna av Castelli di Ama Rosato ør slutsålda och kommer inte att levereras.! Undrar om det ens fanns några flaskor från början, beställde första dan...
Jag fick en flaska av två, så det borde varit den sista....
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Johan lidby mailade precis och skrev att de har sänkt ett hemligt artikelnummer i pris. Från 599kr till 500kr.
Jag gissar att det är ett årgångsbyte på G.

Delamotte Blanc De Blanc 2007.
Art nr: 7297401
 

andsun

Medlem
fick tips idag om 2691 Monte Serrano. en Portugis med sting som fått sänkt pris i september 2016 från 89 till 49 kr. Passar bra till en grillad ryggbiff med tillbehör.
Nån som vet nåt om sänkta priser inför 1 april?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
fick tips idag om 2691 Monte Serrano. en Portugis med sting som fått sänkt pris i september 2016 från 89 till 49 kr. Passar bra till en grillad ryggbiff med tillbehör.
Nån som vet nåt om sänkta priser inför 1 april?

Jag gjorde en körning på min dator, inga prisförändringar att rapportera.
Det var nån öl som hade gått ner 1kr och nån whisky som gått ner 38kr. Tog inte anteckningar på vilken det var, kändes inte så intressant. Sen hade systembolaget fixat så att deras Sherry-låda för 1,25kr kostade 1000kr+ igen!
 

Elvis

Medlem
Var och spelade biljard på Biljardpalatset i helgen och kunde inte låta bli att le åt deras fyndpriser på vin:
IMG_9123.JPG
 
Toppen