Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Skrutt

Medlem
www.shopping4net.se kör ännu en kampanj på Riedel, nu med glas från Vinum-serien. Inte lika kraftigt rabatterade som Vitis var tidigare i år men 699 kr för ett sexpack Vinum Cabernet/Merlot alt Riesling/Chianti är ändå halva priset jämfört mot andra butiker.
Jag tackar! Har endast 1 kvar av vad som var 4 Vinum Riesling, så det var bara att slå till! Finlemmade, lätta glas.
 

Bastardo

Medlem
Dricker man rom är 399 för Havana Club Séleccion de Maestros ett riktigt bra pris. Var rätt länge sen jag drack den men minns den som habil att dricka neat, riktigt bra för drinkar, om man är lagd åt det hållet.
Tack för tipset! För det priset är det ett fynd … men att grogga på den blir en aning dyrt. :) (Allting är relativt – till min bästa vän skulle jag göra det.)
Jag har inte provat så jättemånga finare rom i mina dagar, men jag gillade Zacapa Centenario XO. Verkligen oerhört gott! Ganska söt, den med, men inte så mycket att det stör.
Diplomático Single Vintage kan vara ett annat alternativ, men där jag har sett lite skiftande bedömningar hos kännare.
Passa på, ni som bor i större städer, där kan man hitta dessa rara droppar ofta på lite finare pubar och restauranger.
 
Last edited:

Bastardo

Medlem
www.shopping4net.se kör ännu en kampanj på Riedel, nu med glas från Vinum-serien. Inte lika kraftigt rabatterade som Vitis var tidigare i år men 699 kr för ett sexpack Vinum Cabernet/Merlot alt Riesling/Chianti är ändå halva priset jämfört mot andra butiker.
Med så här bra priser, behöver man inte ens snegla på ”fulglas” … ;) En fin present i dessa tider, fast man kanske ska vara lite försiktig med att köpa vinglas för ungdomar. :)
 

speffy

Medlem
www.shopping4net.se kör ännu en kampanj på Riedel, nu med glas från Vinum-serien. Inte lika kraftigt rabatterade som Vitis var tidigare i år men 699 kr för ett sexpack Vinum Cabernet/Merlot alt Riesling/Chianti är ändå halva priset jämfört mot andra butiker.
Om man ska slå till på en uppsättning Riedel glas. Vilka är mest allround och som funkar till det mesta Cabernet/Merlot eller Riesling/Chianti?

Det är oftast röda viner som hamnar i glaset.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Om man ska slå till på en uppsättning Riedel glas. Vilka är mest allround och som funkar till det mesta Cabernet/Merlot eller Riesling/Chianti?

Det är oftast röda viner som hamnar i glaset.
-Syrah kör jag med iaf, tycker de funkar utmärkt...
 

Skrutt

Medlem
Tack men det hjälpte inte så mycket då dealen bara berörde Cabernet och Riesling glasen :)
Cabernetglasen är betydligt större men rätt lika i formen faktiskt. Med reservation för att cab-modellen är lite äldre:
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    45,3 KB · Visningar: 212

speffy

Medlem
Cabernetglasen är betydligt större men rätt lika i formen faktiskt. Med reservation för att cab-modellen är lite äldre:
Tack så mycket för bilden.
Fick en helt annan uppfattning men en så bra jämförelsebild.
Vilket av glasen föredrar du?
 

Skrutt

Medlem
Tack så mycket för bilden.
Fick en helt annan uppfattning men en så bra jämförelsebild.
Vilket av glasen föredrar du?
Jag har de där två typerna samt en nebbiolo/bourgogne-variant av Vinum. Alla är tunna och känns mkt spänstiga. Det är mycket möjligt att du kommer att uppleva cab-varianten som maffigare och riktigt lyxiga. Å andra sidan dricker åtminstone vi vitt vin oftare än cab/merlot och rieslingglasen är eleganta och skira. Jag misstänker att de håller på att byta ut dem mot en ännu elegantare modell till ordinarie pris - se bild - med ännu högre fot. Vi har endast ett sådant och det har verkligen känsla. Foten är ännu skirare, kanske pga tekniska framsteg, kanske är de väl sköra - går de sönder så är det inte sällan foten som går av pga någon liten stöt. Riktigt försiktig maskindisk är annars inget problem. (Jag har som tumregel att de aldrig får ligga emot annat glas.)
Bild: Från höger cab---nebbiolo/bourgogne ---riesl/zin---riesl/zin annan (nyare?) modell
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    44,5 KB · Visningar: 203

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag gillar särskilt Difference Mature men är det verkligen bra priser? Ordinarie pris 499 kr för det mesta i Difference-serien framstår som rätt mycket mer än vad de kostade för inte alltför många år sedan? Min minnesbild är snarare ordinarie pris ca 300 kr?

300 kr var när Krug 95 kostade 1 450 kr och Salon 96 1 660 kr... :( 400 kr var ordinarie för ett par år sedan. Nu är det 500 kr i butik som gäller.
 
Toppen